kettőtizes Creative Commons License 2007.08.14 0 0 12088
A keverékállító csavar befelé dúsítja, kifelé  csavarva szegényíti a keveréket.

Az alapjárati csavar pedig befelé csavarva emeli kifelé pedig csökkenti az alapjárati fordulatszámot.

Ha a levegőszűrő műanyag fedelénél szivárog, esetleg folyik ki a benzin az a túl magas benzinszint eredménye agy megakadt az úszó és nem tud elzárni a tűszelep.

Alapból sem a benzinszint sem pedig a tűszelep záró képessége nem megy el nyaralni pár oillanat alatt különösebb piszkálgatás nélkül.

A benzinszintre igen érzékenyek ezek a karburátorok, így a pucolások alkalmával igen óvatjával kell eljárni, mert könnyen elbarmolhatjuk figyelmetlenségből az úszó szárainak állását és utána meg csodálkozunk, hogy mi cask egy kis “karbipucolást” végeztün, hát hogyan állítódott el a benzinszint.

Ha hidegen indul a moci és utána melegen fullad vagy leáll az egyértelműen túlságosan dús keverékre utal amit a legtöbb esetben a magas benzinszint eredménye, illetve a nem megfelelő keverékállító csavar beállításé. Alapból 210-esen tökig becsavart keverékállító csavart másfél (540°) fordulattal kicsavarva van jól belőve a helyzete. Ez 207-nél asszem 4/3 fordulat kifelé (270°)

Ha sok olaj folyik ki a kipuffon akkor valószínűleg túl sok olajat kevertél vagy kevert valaki előzőleg a benzinhez és így az elégetlen – normális dolog, hogy nem ég el – olaj utat talál magának kifelé, szóval tankot kiüríteni és jófajta 2T olajjal 210-esbe 1:40-es 207-esbe 1:30-as keveréket mixelni és azzal a tankot megtölteni. Igen előfordulhat, hogy olaj kerül a forgattyús házba a hajtóműből, de akkor a hajtóműben is megkellene jellenni valamilyen nyomásnak, mert az elősűrítéskor ugyanazon a helyen ahol be tud menni az olaj ott a keverék gáz is ki tud jutni a hajtóműbe, szóval az olaj rövid úton felhígulna és elfolyna a hajtóműből. Ez azonban teljesítménycsökkenéssel is járna.

Egy teljesen felújított motornál is előfordulhat, hogy finomhangolás nélkül nem muzsikál szépen vagy esetlegesen sehogyan sem, emiatt nem kell aggódni, a gyújtás és a benzinellátó rendszer helyes beállítása után általában hajlandó elindulni az erőgép.

A helyes alapjárat beállításáról és sok más jellegű beállításról és szerelésről a www.babettafeelin.blogspot.com blogomon olvashat akit érdekel a dolog vagy pácban van.

 

A karburátor problémák sosem vetnek fel motorgenerált és fordítva sem, ha a motorral vannak komoly gondok, az nem jelenti aut, hogy a karburátort is teljesen fel kellene újítani.

Blokkot a legvégső, legsúlyosabb esetben húzunk szét és végzünk rajta bármilyen munkát is.

A szimeringeket ki lehet cserélni minden különösebb motorbontogatás nélkül is kicsi hozzáértéssel és érzéssel.

Egy frissen fúrt hengerű motort pedig be kell jártani, ami annyit tesz, hogy egy viszonylag dús keverékkel kíméletesen, nem szétpörgetve és nem csigatempóban lemotorozunk a mocival durván 1000km-t és utána normál keverékkel és egy olajcsere után hasonló kímélettel évekig elmotorozgathatunk a kis géppel, de ha a bejáratást elkapkodjuk urambocsá kihagyjuk akkor nem várjukn hosszú élettartamot a motortól, meg kell adni a kopó alkatrészeknek a tökéletes összekopáshoz szükséges feltételeket és lehetőséget – itt a henger-gyűrű párosra gondolok.

 

A kuplung mivel dörzshajtás révén valósítja meg az erőátvitelt, így mindig porszáraznak kell lennie a dobnak is éa a benne lévő pofáknak is. Ezt a megfeleő állapotú szimeringek biztosítják is nekünk, feltéve, hogy nem töltöttük túl az olajat a hajtóműben. Szóval szimmeringeket kell ellenőrizni, hogy zárnak-e ha csúszik a kuplung vagy a vezérlőbobban a pofa.

Utángyártott gány-kókány alkatrészekért egy forintot sem illik kiadni, inkább ruházzunk be jó minőségű – honnan lehet tudni hát: - EREDETI alkatrészekbe ha van rá mód és nem fogunk – sokat – csalódni az eredményben.

Egy jól karbantartott és jól beállított motor nem létezik, hogy nem indul be és nem üzemel rendesen.

A Babetta annyira egyszerű szerkezet, hogy nem kell hozzá egyetem, hogy karbantartsuk, illetve megjavítsuk. Itt sok hozzáértő szakember ad szívesen tanácsot illetve ötleteket a hiba elhárításához, ha ezeket maradéktalanul(!!!) betartjátok ne hiszem el, hogy nem lehetne kihozni a motorból az állatot.

Asszem régen jártam már itt, de ezeket már régen le akartam írni.

 

Maradok továbbra is :

 

kettőtizes