attus germanicus Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6219

A3, A8 autópályák jelentős része még a hitleri időkben épült. Elég sok az emelkedő/lejtő, nincsenek bevágások, alagutak, se viaduktok. Az eredeti kiépítésben kapaszkodósáv sehol sincs, leálló se mindenhol.

A forgalom meg persze az akkorinak a sokszorosa.

Ahhoz Germániában sincs elég kapacitás, hogy egy lendülettel átépítsenek több ezer km autópályát. Két hete néztem, az A3 teljes hosszán kb. tíz helyen volt útépítés, ez mindenhol magába foglalja a háromsávosítást is. A8 hasonló, ott láttam készülő bevágásokat, kisebb völgyhidakat. Haladnak, még ha nem is olyan sebességgel, ahogy a forgalom növekedése indokolná.

Olaszországban kicsit más a helyzet (ez részben igaz a délnémet pályákra is): sokhelyütt olyan macerás az építés, hogy boldogok, ha a 4 sávnak találnak helyet, ehhez még kapaszkodó és/vagy leálló már nagyon megdobná a költségeket. Gondolj bele pl. a Raccordo Appeninicoba (Bologna - Firenze), abban nem is tudom, van-e olyan, ahol egyszerűen a talajra ráépítik az utat, nem kell semmilyen műtárgy.

 

És nincs is jobb buli, mint amikor a 35-tel kapaszkodó kamiont előzi a belső sávban a másik kamion 45-tel.

Előzmény: Törölt nick (6215)