Rbatka Creative Commons License 2007.08.11 0 0 76
Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra. Így egyetlen egy mentesítő vonat sem volt! Gratulálok!

Még az külön szám, hogy '92-ben 22 kocsis szerelvény volt, most meg nem tudtak vezényelni semmit se!
A 37110-es hozhatott volna egy 63-41-est, a 37217 hozhatott volna 2 db. 63-41-est, meg ha mondjuk pestről egy közvetlen vonat jött volna, azt egy-két M44 vagy M41 kivihette volna. Amint kiért a repülőtérre, a csonkából kimehetett volna egy másik gép. Erre egyszerűbb megoldás lehet a vezérlőkocsi is.
Akkor már ott van 3 Usgyi, meg a szerelvény, azok tökéletesen elszállíthatták volna az utasokat.
Kersztezést lehetett volna csinálni, Kecskemét-Nyárlőrinci elágazás között, és meg lehetett volna oldani a Kohári ipvk.-nál is:

| (Repülőtér területe)
_____
|
|
/ |
/ /
/ /
/ /
|/
/
|----------------------/
(Kecskemét felé) ------------------------/------------ (Lakitelek felé) <- a nyílt vonlara kitolhatott volna a szerelvény.

(Az ábrát helyszíni bejárás után készítettem, ettől függetlenül lehetnek benne pontatlanságok. Az iparvágányok nincsenek ábrázolva, és a méretek a valóságtól eltérnek.)

A csonka azért nem jó, mert rövid, de 1 63-41-es biztos, talán kettő is befért volna.

Ha megnézzük, akkor kellett volna max. 6 mv., 6 jv., meg egy váltókezelő+ egy tolatásvezető a Kohári váltókörzetbe.

A menettérti jegyek Kecskemét--Kecskemét-Repülőtér között kb. 300 Ft-on lennének reálisak, és akkor a busznál olcsóbb is lenne!

Kohári iparvágányok--Kecskmét-Repülőtér között egy szakaszon van kétvágányú pálya, de az iparvágánynak le lett kerítve, azonban ettől függetlenül használható lehetne.