Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5991
Bocsi urak, mint témafelvető nem volt időm mégcsak olvasni sem a fórumot, így nem reagáltam a DGÖV (Dunamenti Gazdasági Övezet) településeinek forgalmi tehermentesítésére adott válaszaitokra!

Mivel jelen hozzászólásom Felucca "népszerű" bemondására címeztem először reagálok arra, majd a többire :)

Azaz véleményem szerint hülyeséget, vagy ha úgy tetszik butaságot mondtál azzal, hogy autópályával párhuzamos elkerülőt törvényben tiltanád megépíteni!!

És hogy miért hülyeség???
Mert azért egy településnek van kiterjedése és vannak bekötő útjai. Egy elkerülő út nem éppen csak a települést nem érintő forgalmat hivatott adott esetben a városból kivinni, hanem helyi helyközi forgalmat is le kell tudjon bonyolítani!
Tisztelettel és felháborodva kijelentem (tatabányaiként ráadásul), hogy azok az emberek, akik laza csuklóval lesöprik az asztalról tatabánya önálló, új vonalvezetésű elkerülő útját, az vagy festi magát, vagy hálózatilag hülye az egészhez, vagy pedig rohadtul nem ért semmihez, csak közel van a tűzhöz és könnyen mond be dolgokat.

Ami megvan a tatai medencében:
1sz. főút: a 48 km szelvénytől a 67 km szelvényig cirka 2 km kivételével maximum 60 km/h a sebesség!!! Ez ugye méltó egy elkerülő úthoz 150 ezres agglomerációban...

M1 autópálya: tatabányán évek, sőt talán évtizedek óta megoldatlan az 1.sz főúttal és a 8135.j.ök úttal alkotott horror csomópont!!! A pályát képtelenség elkerülő útnak használni bármelyik településen, még akkor is, ha a személyautóknak ingyenes!!
Hlacinak igaza van abban, hogy tatabánya tata között jó menni a pályán, de csak akkor, ha közel vagy a csomóponthoz, mert egyébként nagy időveszteséged van.

tatabányának azért is indokolt lenne egy déli elkerülő út, mert a fentiekben említett főutakat nem lehet használni a megyeszékhelytől délre lévő 70 ezres és az esztergom nyergesújfalui kistérség közötti közúti forgalomra... mert hiányoznak a megfelelő szolgáltatási szintű úthálózati elemek!
Figyelembe kellene venni a térségben egyre intenzívebben, egyre nagyobb területeket igénybevéve betelepülő ipari üzemek forgalmát, mely szintén jelenleg tatabányán megy keresztül, hiszen nincs közvetlen kapcsolat az autópályával!!!
Megoldást jelenthetne egy kivezetés a tatai csp irányába, de le lett söpörve az is az asztalról...

Jöjjön a DGÖV:
Ez majdhogynem közvetlenül kapcsolódik a fentiekben leírtakhoz!
A 10 út által felfűzött duna menti települések tehermentesítése csakis önálló úton jöhetne szóba, hiszen nem lehet már jobban lecsökkenteni a forgalmat, hiszen a 10es úthoz csatlakozó összekötő utakon jelenleg is súlykorlátozások vannak, így a térségben lévő összes ipari üzem forgalma a 10. sz. főutat terheli!!

nem beszélhetünk itt tranzit forgalomról, hiszen az az M1-en bonyolódik, viszont az itteni nagy gazdasági övezetnek meg kell találni az ürítési módját. Mivel célforgalomról és kistérségi útról beszélünk az "álom" elkerülő út paramétereit tekintve nem a 10.es utat váltaná ki! Azaz a nyerges süttő lábatlan településeket elkerülő utat nem feltétlen komáromra kellene rávezetni, hanem az M1 autópályára, mint fő közlekedési útvonalra tatát is elkerülve.
Azon viszont lehet vitatkozni, hogy tatát melyik irányból kellene elkerülni.
Ugyanis, ha a keletire kötünk rá, akkor visszaterhelünk a tatabánya-újváros csomópontra, amit korábban említettem: horror!
Viszont a keleti elkerülőre meg azért lenne szükség, mert a komárom, révkomárom irányába tatabányai térségből irányuló igen jelentős hivatás és turista forgalom tatán kényszerül átmenni! Az autópálya megint nem vehető igénybe, mert felesleges km-ek és időveszteségek indukálódnak, nem beszélve arról, hogy fizetős is és 10 km-ért csak a flancolók vesznek pályamatricát...
Egyenlőre enniyt...

Előzmény: felucca (5725)