BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5754
A múlt hétvégén épp erre jártam. Kiugrottunk Bécsbe, megnéztük az új magasházakat, meg a Dunapartot. Egy kempingben szálltunk meg, kitűnő helyen, az egyik oldalról a belvárost elkerülő régi körgyűrű Duna hídjának a túlpati csomópontja határolta a kempinget, a másik oldalról a vasút, meg az a nekem erőműnek tűnő objektum amiről a Laci korábban írt. Aztán másnap felmentünk Wachauig a Duna parti autópályán.

Valahogy egész végig az volt az érzésem hogy a bécsiek biztos nagyon irigykednek a Pestiekre, mert a bécsi Dunapart, a hidak, meg a magasházak...

A másik amit egész végig éreztem hogy valamikor a nyolcvanas években a bécsieket nagyon elkapta a közútfejlesztési láz, és orba-szájba építettek autópályákat Bécsben oda is ahová teljesen megfelene egy városi út is. Emiatt a város egyes részei eléggé elszigetelődtek egymástól. Valószínűleg ezeknek az ésszerűtlen fejlesztések ellenhatására a civil szervezetek elérték azt, hogy autópályát ma már csak úgy lehet építeni Ausztriában ha annak kb a harmada alagútban megy. Úgy néz ki Bécsnek ez a része minta a város nem az emberekért lenne, hanem az autókért. Itt aztán tényleg felüljáró felüljáró hátán. Nem meglepő ha erre az a válasz hogy ma már minden új út fedett, ha lakott terület közelébe ér. A Brünni és a Linz-Ceske Budejovicei tervezett autópálya is, de akár az S1 új szakasza is tele van "fedett utakkal", épített alagutakkal. Én nem mondom hogy ez rossz, biztos hogy nem olcsó, de valószínű jobb egy fedett út mellett lakni mint abban a kempingben ahol megszálltunk.

Biztos hogy kellene néhány jó gyorsforgalmi út Budapestre, de jó lenne elkerülni a Bécsiek rossz példáját. Néha úgy éreztem magam Bécsben mintha egy Japán városban járnék (pl Gürtel északi végén kiépített csomópont, ahol kb négy szinten özönlik a forgalom egy olyan jellegű helyen mint mondjuk a Baross tér). Ezek után nem lep meg hogy ma minden új út tele van alagutakkal a síkvidékeken is...
Előzmény: Törölt nick (5753)