STommy Creative Commons License 2007.08.02 0 0 293
"A Te betű-szám (pl. B3) megoldásodnál _minden_ vonalon át kell számozni mindent, ugyanis abszolut mindegy, hogy egy 3-as jelzés 203-ra, vagy B3-ra változik."

A BKV oldaláról nézve ez igaz, az utas viszont talán észre sem fogja venni. És szerintem az utóbbi a lényeg. (Főleg, hogy a gyorsjáratok új jelölése miatt - átszállási kapcsolatok! - amúgy is gyakorlatilag minden táblát cserélni kell majd. Ráadásul, ha a régi és új jelzés megfeleltethető egymásnak, akkor akár fokozatosan is át lehet térni.)

"Pedig ezt most, véglegesen le lehetne tudni és a továbbiakban már nem zavarna."

Ez lehet, hogy értetlenségnek tűnik, de szerintem most (és a jövőben) sem zavar a gyakorlatban. (A korábbi példáknál leírtam, hogy hol miért nem.) Elméletben persze szebb lenne, és egy új hálózatnál talán így is kéne csinálni, de a mostaniba nem biztos, hogy megérné ennyi energiát fektetni.

Amúgy ha jól értem, a metróknál azért megmaradna az üzemmód a jelzésben. Persze, az más infrasrtuktúrát használ, mint pl. a buszok, de igazából a villamos is, legfeljebb a különbség kisebb. Egymást egy az egyben felváltó busz- és villamosvonalakra nem hinném, hogy valaha lesz példa. A troli már érdekesebb, de azokból remélhetőleg nem lesz busz, fordítva pedig majdnem minden esetben így is megtarthatnák a számukat.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (277)