STommy
2007.07.28
|
|
0 0
261
|
Na erre még visszatérnék... "Felvetés még, hogy lehetne B3, V3, M3 jellegű rendszer is, időnként hivatkozva Bécsre, ahol a buszok a kiegészítő A jelet kapják. Persze, lehetne, de ez rugalmatlanabb rendszer. Vagy a B9 marad B9, ha troli lesz? A V12 marad V12, ha esetleg buszjárattá válik? Akkor nem félrevezető az egész? Meg kiejtésileg sem szép, de gondolom ez nem szempont."Szerintem meg ez sokkal rugalmasabb, mint a BKV mai kb. 250 járatát betuszkolni a 300 alatti számmezőbe, mindet külön számon. Üzemmódváltásnál felmerülhet egy-két kérdés, de az ilyenek szinte biztosan a környék egész hálózatának átszervezésével járnának. (Pl. a 12-es villamos ha busz lenne, tuti nem a kocsiszínhez és/vagy nem a Görgeyn járna, a 9-es meg a 72-es trolival készül összenőni.) A 8/47/56 esete jól mutatja, hogy ez sem rugalmas rendszer, mert egyes számokat el kellett kerülni, és a maradék sem tökéletes, legfeljebb kevésbé rossz. Ehhez hasonló lenne, hogyha pl. újraindulna a 9-es villamos, akkor vagy a 9-es buszt kéne átszámozni, vagy a villamos lenne 209-es. (Azt meg sokkal csúnyább kiejetni, mint a B9-et pl.) Összefoglalva: sokkal több, lényegi változás kell a betű nélküli rendszerhez, és a jelzések sem igazán lesznek egyszerűbbek. |
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (196)
|
|