Freehill Creative Commons License 2007.07.27 0 0 259

A térkép a világító lámpácskákkal igenis csak a látványra megy rá. Egy forgalmasabb megállóhelyen, ahol 5-6 viszonylat is megáll, biztos, hogy eszük ágába sem jutott volna mindegyik vonalra megcsinálni. Persze jól mutat, de szüksége van egyáltalán az utasnak arra, hogy valamennyi, a vonalon közlekedő járat elhelyezkedését lássa? Szerintem nem, tökéletesen elég a következő 1-2 járaté, ami viszont elférne a kijelzőn. Szóval felőlem tesztelgethetnek akármit, de az olyan megoldások (pl. ez a térképes dolog), amelyeket már az első bővítésnél nyilvánvalóan ki fognak szedni, szerintem pénzkidobás. (És itt még szó sincs minden vonal minden megállójáról: elég, ha egyetlen megállót 2-nél több vonal érint!) Ezért írtam, hogy - legalábbis ez a rész - csak látványberuházás. Magát a tájékoztatást a következő járat várható érkezéséről tiszta szívvel támogatom, akár kevésbé látványos formában (mert azt elismerem, hogy ez a mostani igen dizájnosra sikeredett), viszont minél szélesebb körben kiterjeszthető módon.

 

(Azt se felejtsük el, hogy az ilyen látványos, de aprólékos karbantartást igénylő módszerek a BKV-nál nem szoktak hosszú távon beválni. A "kétlábú" megállótáblákon kezdetben mindenhol szépen kiírták a viszonylatokat végállomásukkal együtt. Egy darabig rendesen frissítették is őket, azután ez elmaradt, végül több helyen lecserélték őket egyetlen, csak a vonalszámokat tartalmazó táblára. Ha még ezeket a táblácskákat sem bírták karbantartani, akkor az ilyen elektronikus térképeket vajon rendesen frissítenék? Egyáltalán, mennyibe kerülne pl. egy kisebb útvonalváltozás miatt cserélni az összes megállóban a vonal térképét? Ebből is látszik, hogy ezt nem gondolták át, csak azért csinálták meg, mert lehet vele - szó szerint is - villogni.)

Előzmény: Törölt nick (258)