Infós Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5005

A bizt. beres része kicsit pontatlan: Szob végponti végén dolgoztak, és nem is gondolták, hogy kábelt fognak vágni, nyilván nem erre készültek. Főleg nem arra, hogy az állomás kezdőponti végéhez csatlakozó állomásközben lesznek sötétek a térközjelzők (pontosabban egy részük).

 

Ezt a balesetet követő utasításmódosítás után így néz ki a forgalmi utasítás:

"Ha az önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlan, a vonatokat állomástávolságban kell közlekedtetni.

15.37. Az önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlan, ha:

— a menetirányváltás lehetetlen, s emiatt a vonatokat a korábban beállított menetiránnyal szemben kell közlekedtetni,

— a biztosítóberendezési szakszolgálat a vonali berendezést kikapcsolta és ezért valamennyi térközjelző sötét."

 

Tehát a helyszínre kell mennie a bizt. beresnek, és a jelfogók állása alapján ő már meg tudja mondani, hogy valóban mi van kint a térközben, azaz mit láthat a mozdonyvezető. Neki erről írásban nyilatkoznia kell.

A megfogalmazás azonban pongyola, csak akkor lehet áttérni az állomástávolságú közlekedésre, ha a bizt. ber. kapcsolta ki a tkz-berendezést, nem pedig önmagától lett sötét. :-(

 

És a fagyi visszanyal:

A Közlekedésbiztonsági Szervezet a szőnyi baleset után a következő ötlettel állt elő:

"A KBSZ Vizsgálóbizottsága azonnali intézkedést javasolva a következő, megelőző célú biztonsági ajánlást teszi a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak:

BA2007-0047-5-01 Javasolja az F.2. sz. Forgalmi Utasítás arra irányuló kiegészítését, hogy az önműködő térközjelzőkkel felszerelt pályaszakaszokon, amennyiben a teljes állomásközben lévő forgalmi helyzetről a visszajelentő fények kiértékelésével nem lehet meggyőződni, állomástávolságú közlekedésre kelljen áttérni. Az új forgalmi utasításban pedig olyan szabályozást javasol, amely indokolt esetben lehetővé teszi a forgalmi személyzet részére az állomástávolságú közlekedés bevezetését a műszaki személyzet kiérkezése előtt."

Forrás: http://www.kbsz.hu/vasuti_kozlekedes/20070206_ba.htm

 

Tehát visszaállítanák a zebegényi utoléréses baleset következtében átírt utasítás előtti verziót. Biztos, hogy ennek lenne értelme? Egy újabb Zebegény után majd újra beleírják, hogy a bizt. beresnek a helyszínre kell menni, és írásba kell adnia, hogy ..., aztán megint eltörlik?

Előzmény: Benny94 (4999)