Az üdülési jog értékesítőknek van egy szervezete, ami kidolgozott egy etikai kódexet (itt olvasható az egész: http://www.ote.hu/download/Code%20of%20Ethics_HU.pdf)
Néhány részlet:
Kiváncsi vagyok, hogy a tájékoztatáson résztvett személyek hány százaléka gondolja azt, hogy a szabályokat be is tartják?
Az Üdülési Jogokkal kapcsolatos mindenneműmarketing-tevékenység során (ideértve a
direct mailt, a külsőkapcsolatfelvevőket (OPC), a promóciós üdüléseket és a telemarketinget
is) a kapcsolatfelvételkor világossá kell tenni a Fogyasztók számára, hogy
Üdülési Joggal kapcsolatos ajánlatról van szó, és jelezni kell, ha az ajánlat igénybevételének
feltétele a prezentáción való részvétel.
Hányszor kezdik a telefonban, hogy üdülési jogról van szó?
Az Üdülési Jogot nem szabad befektetésként hirdetni vagy értékesíteni.
Ki nem hallotta azt, hogy milyen jó befektetés?
A harmadik fél által biztosított csereüdülési programokat nem szabad az Üdülésijogvásárlás
elsődleges érveként beállítani.
Sattilaaa 769-es hozzászóéása
A Fogyasztóknak világos és pontos, írásbeli tájékoztatást kell nyújtani az Üdülési Jog
eladásához kapcsolódóan kínált csereüdülési programról – még mielőtt elkötelezi magát a
vásárlás mellett -, beleértve annak időtartamát, feltételeit, díjait és a csereügyintézés
módszereit, és tájékoztatva őket arról, hogy a csere a hasonló, azonos minőségűszálláshelyek
cseréjét jelenti.
Ezt is mindenki hallotta már ugye?