attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5210
>persze a színvonallal is gond van, de az a kisebbik.
Színvonal alatt nem a kocsik tisztaságára, meg a járműve állapotára gondolok. CSAK a színvonallal van gond. A MÁV úgy általánosságban 30 évvel le van maradva a modern vasúttól. És ha varázsütésre minden kocsi új lenne és tiszta, ez akkor sem változna.

>ilyen vegyes üzemben, mint amit a máv bonyolít (személy, gyors, IC, teher, lassított, gyorsított, kisegítő, besegítő, stb...) műszakilag nem megoldható.
Ez teljesen egyértelmű. Az alagútra gondoltam, ott csak elővárosi vonatok járnának, semmi más.

>a mücheni példa biztos metró üzem lehet: szabvány szerelvények húznak, mint a vadlibák, nincs zavaró egyéb forgalom...
Így van. Ezt javasoljuk a vasúti alagútra is. A "szabvány" itt nem szigorúan értendő, Európában kb. 8-10 olyan típus jár most, ami erre alkalmas lehet, többek közt a MÁV 5341, 5342 típusú motrvonatai is.

>figyelembe véve, hogy vonaton az utascsere min. 1,5-2 perec
Tévedés. Egyrészt magasperon van, nincs lépcső, pont, mint a metróban. A MÁV mai új motorvonatainál sincs már lépcső, a magasperon még hiányzik. Másrészt a legnagyobb forgalmú állomásokon van egy trükk: a vonat mindkét oldalán van peron. Az egyikhez csak lefelé, a másikról csak felfelé van mozgólépcső. A vonat pedig mindkét oldalon ajtót nyit. Így az utascsere t < 30 sec alatt mindenhol lefut.

Az előbb lemaradt a kép, most pótolom:
Stammstrecke











És kerestem most még egyet, ez Bécs:
Wien Mitte
Előzmény: Törölt nick (5209)