ApolloBSG!
Én ezt írtam:
A techikai kivitelezés úgy néz ki, hogy a gumit felszerelik a felnire. Ekkor ez tele van a körülöttünk lévő "szennyezett" levegővel. Erre rátöltik a gázt, tehát ideális esetben az oxigén tartalom 30-ról 15 %-ra csökken.
Te ezt kérdezed:
Te tényleg azt hiszed, hogy ha egy kereket felfújsz 2 bar-ra, abban 2 bar nyomás lesz???
Mi köze a kettőnek egymáshoz?
Nem sok. Lehet kötekedni a számokon, a maradék oxigén százalékos mennyiségén.
Amit Te írsz olyat én nem írtam, tehát nem értem a kérdést.
Amíg a kereket a felszerelése pillanatában oxigén tartalmú levegő tölti ki azt egyszerű szereléssel nem lehet eltávolítani. Lehet gázt rátölteni, tehát a gumit kitöltő, nyomás alatt tartó gázban az oxigén százalékos aránya kevesebb lesz, mint ha nem fújunk bele gázt.
Ha az oxigán árt a guminak, az 10, 15 vagy 30%-os jelenlét esetén ugyanúgy árt.
Mivel tudjuk, hogy sem a guminak sem a felninek nem árt, a vitának nem sok értelme van.
Legyen a felfújás után mért nyomás 10 bar. Túlnyomás. Akkor 0 százalék lesz az oxigén ennyisége?
Nem.