Nyilván jól tudod, hogy az ADAC statisztikába a legbanálisabb, filléres hibáktól kezdve a - később legtöbbször korrigált - típushibákon át egészen a legsúlyosabb átkokig bezárólag minden beleszámított és számít.
A fogyaszto szempontjabol eppen ez a lenyeg! Hans bacsit nem vigasztalja, hogy nem csak az o Cicamitsujanak esett szet az elso futomuve, hanem az osszesnek. Vagy hogy csak egy pitianer kontakthiba miatt nem tudott atkocsikazni Friedrichshafenbe a kedves oreg Giselle mamahoz. Ezzel o szivo agon van, varja a trelert, szabadnapot vesz ki, stb.
míg a mai autók gyakorlatilag mindegyikét - leszámítva a presztízsmárkákat, de talán egyre inkább már azokat sem - marketingesek tervezik, pontosan és rafináltan kialakított életgörbetervezés alapján, addig ez uszkve két évtizede még jóformán ismeretlen volt.
Allj allj allj :-)
Az allitasod egyik felevel sem ertek egyet.
Az autokat mindig is marketingesek terveztek. (Szerinted a futoszalagot miert talaltak ki? Hogy csokkentsek az eloallitasi koltsegeket, igy a vetelarat, es arelonyt erjenek el a konkurenciaval szemben. Az ÁR a marketinges legfobb szerszama!)
Ma a marketingesek a mernokeik sokkal tobb megoldasa kozul valaszthatnak, es ezert nagyobb a dontesi szabadsaguk -- inkabb ez a kulonbseg.
A masik az eletgorbe-tervezes. Ismet csak Shadowbullt tudom idezni, aki tobb topikban is kategorikusan cafolta az eletgorbe-tervezes gyakorlatat. Szerinte inkabb a gyarthatosag es megbizhato mukodes (!) az alapveto celkituzesek.
Az akkori autók nem a fogyasztói társadalomról, nem a fogyasztói igények feltétel nélküli kiszolgálásáról, nem az erőltetett tempójú modellváltásról szóltak, hanem tartós, minőségi, és nem utolsósorban izgalmas, a gyártói fantáziát szabadjára engedő autókról.
Azert ne essunk tulzasokba. Leirom a nyolcvanas evek kozepenek, 90-es evek elejenek nehany autotipusat, csak ahogy az eszembe jutnak, amik tartosak, minosegiek, valamint izgalmasak: Regata, R21, Kadett, Golf II, Escort, ZX, P405, 626, Austin Maestro, Favorit (ebben van kicsi-nagy-japan-olasz-francia-nemet).
fém -> műanyag
Jo esetben a muanyag egyenerteku tud lenni a femmel, mikozben olcsobb megmunkalni es konnyebb. Nyilvan nem a legegyszerubb ABS-anyagok a legjobbak, de pusztan attol, hogy egy alkatresz fem, még nem feltetlenul tartos es minosegi.