stevie wonder Creative Commons License 2007.06.28 0 0 14875

Nem tom' mennyit konyitasz a marketinghez, de  szinte minden autogyár ( a suzuki , gm biztos) meghatároz egy igen egyszerü  5-8 éves indexet, ami az autóra ráköltött összeget jelzi alkatrészből ( csak anyag ár ). ez ideális esetben 1   /25/7év,    Ár/ % / ÉV , tehát egy 4 millás gépre "illik" rákölteni + 1 milliót  hétéves korára , mondjuk GM alkatrészekből. Ebben még a munkadij nincs benne.

 

Ez akkora hulyeseg, hogy lehetetlen ertelmesen kommentalni.

 

Tenyleg nem tudom, hogy honnan veszel ilyeneket.

 

Ha mas cegeknel is, de magam is hasonlo temakon dolgozom, es hasonlo modellrol meg csak nem is hallottam.

 

Ha reklamokkal dolgozol, nyilvan ismeros a markaimidzs fogalma. Nezd csak meg a Toyota klippeket: arra epitenek, hogy az autoik milyen megbizhatoak. Ez az elso szamu point-of-sale.

 

Az email cimem nyilvanos, megirhatnad akár priviben is a forrasodat, es en is megirom, mit tudok, es honnan. (Nyilvanosan nem tehetem.)

 

B megoldas, hogy ha van kedved, nyithatunk errol egy kulon topikot, es elvitazhatunk errol napestig. Roviden a lenyeg: azert az autogyarak nem ilyen rovidlatoak. Senki nem mer rosszabb autot csinalni, mint a konkurencia. Sot, a lemaradok igen komoly terveket raknak ossze, hogy minel gyorsabban hogyan javitsak a minosegukjet ugrasszeruen. (Ismet van a tarsolyomban egy konkret pelda, konkret es azonnali cselekvesi tervvel, de ezt maganban sem, legfeljebb erosen vazlatosan.)

 

Egyebkent a mai autok az osszes statisztika alapjan lenyegesen megbizhatobbak, mint 25-30 eve -- erdemes visszanezni az ADAC meghibasodasi statisztikait, egy 80-as evekben meno auto ma a lista vegen kullogna.

 

Tudom, hogy sportszerutlen a pelda, de a klasszikus szoci autokat 5 ezrenkent kellett "kotelezo" szervizre hordani, es 70-80 ezernel mar jott a motorgeneral. Ahol en felnottem (VIII. ker, tehat alapvetoen belvaros, nem ipari ovezet), a kornyekunkon harom motorfelujito muhely is mukodott.