Somogy megyéből kiindulva mondom ezt.Itt a 41-esen is Kiskorpágnál többször is megsüllyedt az egész ágyazat.A talaj ingoványos,mocsaras.Sokkal nagyobb stabilitást biztosít egy vastag aszfaltréteg,mivel így nagyobb felület adja le a terhelést,ezzel egységnyi felületen kisebb lesz az.
Nem vagyok szakértő,de tanultam statikát,energetikát,kinetikát...Ezekkel valamelyest belelátok ebbe.Egyébként ezen véleményen volt múltkor itt nálunk is egy mérnök (pályaépítéseknél dolgozik),szerinte sem túl időtálló ez a technológia és hosszútávon drágább is,mint az aszfaltos verzió,mivel az tized annyi karbantartást igényel.
Én Ausztriában amerre járok rendszeresen,látom,hogy nagyon bevállt és állítólag nem is sokkal drágább.
De most tényleg:
Nem egyszerűbb az aszfaltról eltakarítani mindent ha kell,ezután pedig mindent visszaépíteni rá?Így gyakorlatilag nincs is földmunka.Nem kell megint kiásni mindent stb.Annyira nem értek ehhez,de szerintem logikusabb ez.
Várom a véleményeket erről,had okosodjak. :-)