Törölt nick Creative Commons License 2007.05.27 0 0 95
Több kérdésem is lenne a kollégákhoz, melyek mindegyike abból adódik, hogy amatőr vagyok. :-)

1.) A MÁV F1-ben van ilyen jelzéskép?













Ha ugyanis van (márpedig nyilván van, ha egyszer a képen látható kijárati jelző ezt mutatja :-) ), az több problémát is felvet. Nézzük sorban ezeket:

Ha a képen látható három izzós kijárati jelző adhat sárga-zöldet, akkor mi értelme van a négyizzós kijárati jelzőknek? Sok-sok állomáson látni pl., hogy a fővágány kijáratán a képen látható háromizzós cucc van, míg a mellékvágányokén négyizzós. A kettő közötti különbség pedig ugyebár a kitérő állású váltókon való kihaladás 40 km/h-ra való korlátozása miatt van. Node ha létezik ez a sárga-zöld kép a háromizzóson is, akkor elvileg az is meg tudja ezt oldani. Az állomás után pedig úgyis térközjelző van, ahol szinte mindig a legnagyobb sebességgel történő továbbhaladást engedélyező jelzés van, tehát mondjuk sárga-sárga képre, vagy sárga-villogó sárgára elvileg sosincs szükség.

2.) Van a sínen az az érzékelő (melyek közül sok tengelyszámlálós is, ha jól tudom), ami pl. a jelzőket visszaállítja vörösre, ha elhaladt rajta a vonat. Ez pontosan hogy működik és mit mér? Nyomást, ellenállást, mágneses mezőt?

3.) Adott két állomás, köztük egy egyvágányú pálya. Ha az egyik állomás kijáratot állít, milyen sorrendben váltanak át a térközjelzők szabadra? Elsősorban logikai szempontból persze... Tehát a fogadó állomás felől indulnak sorban a jelzésképek visszafelé (a fogadó bejárati jelzőjének állásától függően), vagy fordítva? Az miért lehetett, amit épp ma láttam: elment a vonat a térközjelző mellett, átszaladtam a vele szemben lévőhöz, ami akkor még sötét volt, és figyeltem. A másik állomás kijáratot állított, ez a jelző pedig elkezdett vörösen világítani, kb. egy másodperccel később sárgán, majd egy újabb másodperc múlva zölden. Ez mire utal, melyik sorrendet támasztja alá az előbbiek közül? Mert szerintem egyeiket sem.

Köszi!