annál részletesebbet, mint amit adtam, nem lehet.
még egyszer:
az animáció pontokból áll, amiknek mozgása egy törtvonal, azaz minden egyes pontra adott
t
1 x
1 y
1t
2 x
2 y
2t
3 x
3 y
3...
waypoint-ok sorozata. a pont t
1 előtt nem látható, és t
n után sem látható. a pontok között lineárisan halad, azaz ha
t=2 x=0 y=0
t=4 x=10 y=10
pontok adottak, akkor t=3-ban a pont helye x=5 y=5
a pontok dekorálhatók, azaz lehet szinük, alakjuk, méretük, de ez csak csicsa. az animációkban MINDEN pont. a házak pontsorral vannak ábrázolva. az autó pont. a fénykör tulajdonképpen tucatnyi pont, amik egy kör mentén vannak elhelyezve, mindengyik önálló objektum, semmi köze más fénypontokhoz, vagy a rajz többi részéhez. ennek azért van jelentőssége, mert egy mutáns y irányban mozgó rudas példája óta tudom, hogy az egyik IR láthat egyenesnek egy objektumot, amit a másik IR törtvonalnak lát. ezért a program nem köt össze pontokat, és nem is kreál pontokat csak úgy.
eddig semmi specrel, sima klasszikus fizika. ez egy egyszerű megjelenítőeszköz, ami a téridőt az xy síkkal párhuzamosan, t helyen képes elmetszeni, és mutatni, ami ott van. azaz adott t-hez megkeresi az összes pontnak a helyét, és ha van olyan, akkor megjeleníti a képernyőn.
eztán jön a lényeg: a program tud lorentz transzformálni. ez azt jelenti, hogy a jelenet összes pontját transzformálja x-t síkban. y marad változatlanul. maga a transzformáció megváltoztatja a jelenetet. a fenti waypoint-ok megváltoztatják a helyüket. aztán a program el is felejti, hogy valaha transzformált, a jelenet adott, tök mindegy, hogy ez volt az eredeti, vagy ez már transzformált. akár több transzformációt is végre lehet hajtani egymás után. ennek következtében ha egyszer transzformálunk +0,8 majd -0,8 paraméterrel, akkor visszakapjuk az eredeti állapotot.
az utcás animáció alsó ábrája ilyen transzformált jelenet.