advocatusdiaboli Creative Commons License 2007.05.19 0 0 6238

 Hát, a rozsda bizony megjelent. Nem széjjelrozsdált, csak a küszöbökön, ajtók szélén már ott volt.

 Opelhez meg azóta sem volt szerencsém, így sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudlak. De sok - európai, japán, koreai - kocsihoz igen, és kibírták a 200 ezret. Lerobbanások, nagyjavítások nélkül. Ez viszont személyes tapasztalat.

 Kicsit legendáriumnak tartom amit mondasz, nosztalgikus múltszépítésnek. Nem vitatva, hogy vannak valós tények is mögötte. Volt például 1.9D Peugeot 405-ösöm, ami 70 lovas volt, de a turbós sem volt több kilencvennél. A mai megfelelője kétszer erősebb. Meghajtva, a teljesítményt kihasználva elhiszem, hogy a mai nem bír ki annyit, sokkal forszírozottabb motor. Viszont az öreg 405-ös bekapcsolt klímával képtelen volt 120-130-nál többet futni, anélkül sem érte el a 140-et, utazni jó százzal lehetett vele. Ez ma viccnek számítana, 15 éve viszont nagyon komoly autó volt. Valamit valamiért.

 A japánmizériához meg annyit tennék hozzá, hogy egy Civic (benzines) viszont volt fennhatóságom alatt, 240 ezernél kopott ki alóla a motor. De addigra rozsdás volt a kasztni több helyen, meg az ülés is, és bár végülis megbízhatóan ment, de hol világított, hol nem, megadta magát ez-az rajta. Tízévesen. Nem éreztem soha jobbnak mondjuk egy Volkswagennél. Fenntartani sem volt olcsóbb. Elhiszem, hogy a meghibásodási statisztikákban jobbak, de ez a gyakorlatban nem jelenti azt, hogy velük soha nincs baj, mondjuk egy Renault meg tréleren tölti az életét. A gyakorlatban a túlnyomó többségükkel az első 4-6 évben nincs különösebb baja a tulajdonosoknak - ha lenne, nem vennék újra ezeket. Ahogy Te sem vennél többet olyan kocsit, ami mindig cserbenhagy (no olasz kocsim is volt, igaz, öreg, használt, de mégis megfogadtam, hogy soha többé, tartom magam ehhez :-)) ).

 És bizony lassan a Xedosod is elkezd majd megöregedni. 15-20 évesen biztosan nem lesz egy tökéletesen megbízható, makulátlan, újszerű, büszke limuzin. Kopottas, csühögő jószág lesz. Kíváncsi lennék amúgy mennyit futott ennyi idő alatt - ha nem indiszkréció.

Előzmény: Platon (6237)