végül "győzött az igazság", mert kiderült, hogy a világ legnagyobb olajtársaságának, az amerikai ExxonMobilnak a legjobbak a motorolajai, konkrétan: a személygépkocsikba a Mobil1, a motorkerékpárokba pedig az Esso
Azert nagyon erdekelne, milyen szempontok alapjan jutottal erre a kovetkeztetesre :-)
az általam vitt és az általuk beleönteni akart motorolajok flakonjain használt jelöléseket vessék össze
Igazabol a jelolesek tekinteteben nincs nagy verseny az olajgyarak kozott. A legfontosabb az adott motorhoz valo minosites meglete, ez igen-nem valasztas.
Ezutan ott az ACEA minosites, ami tobbnyire szinten igen-nem kerdes, hiszen a motorokhoz altalaban pontosan eloirjak, milyen ACEA minositesu olajra van szukseg, es a "nagyobb" szam nem feltetlenul "jobb", inkabb "mas".
Egyedul az API minositesben lehet kulonbseg, de a csucskategorias olajok kozott gyakorlatilag abban sincs: az SM szintet kevesen tudjak, de az SL-szintet meg mindenki.
Nem így van ez például a Castrol esetében, amelynél a márkaszervízek brutál nagy hasznot tudnak elérni nagy tételben való vásárlás esetén.
Ebbol azonban nem az kovetkezik, hogy a Castrol olajok muszakilag gyengebbek, hanem csak az, hogy a sales csapatuk mas strategiat talalt ki :-)
(Lasd "kis forgalom - magas arres", vagy "nagy forgalom - alacsony arres".)