SLX-350 Creative Commons License 2007.05.11 0 0 14442

Szia Dedramann,

 

A motorolajokban idővel valóban beindul(hat) az olaj tulajdonságait rontó ún öregedési folyamat, nem véletlen hogy az autógyárak a szervizciklus km korlátja mellé odabiggyesztenek egy időkorlátot is. Ez utóbbit több tényező befolyásolja, ezek közül a leglényegesebb az alapolaj minősége (a szintetikus motorolajok jobban képesek ellenállni az öregedésnek), az üzemmód (a gyakori rövidtávú forgalomban az olaj öregedése felgyorsul) a motor konstrukciója és műszaki állapota (a kopott motorban több égéstermék jut a motorolajba ami komoly mértékben képes felgyorsítani az öregedést). A mai korszerű személyautókban jellemzően 2 év a szervizciklus időkorlátja de már megjelentek a 3 éves időkorlátű típusok is.

Ha a konkrét esetben nem túl régi (2000 után gyártott) autóról van szó, akkor - figyelembe véve a szintetikus olajat és a hosszútávú használatot - szvsz még nem lehet indokolt az olajcsere.

Előzmény: Dedraman (14441)