drMinit Creative Commons License 2007.05.11 0 0 21822
Amíg nem láttam a Zedert, nekem is fenntartásaim voltak vele kapcsolatban.
Aztán mikor láttam beszerelve, megbizonyosodtam róla hogy szerintem nem okoz nagyobb veszélyt mint az amúgy is középen lévő kormányoszlop, vagy annak, a rögzítő szerkezete.
A Zeder a térd vonalátol lejebb van, és a kormányoszloppal egy tengelyen.
Ezt kb úgy kell elképzelni hogy a boka felett, vagy inkábba alsó lábszár felső vonalában van, és a legtöbb autónál, elégé besüllyed a burkolatba, és csak 2-3 cm lóg ki.
Az igaz hogy van 1-2 autó ahol sajnos a technikai korlátok miatt a szerkezet feljebb került, de mivel ott is középen van, szerintem nem okoz gondot.

De ha jobban belegondolunk a legtöbb amerikai márka, alsó műanyag burkolat eltávolítása után, egy, a teljes lábteret keresztbe átívelő, vastag, merevített, acéllemezzel találkozunk. Ezzel van befedve a térdnél lévő üres tér. Ugyanez a helyzet a Daewoo / Sevi bizonyos autóinál, a Toyota több modelljében, és mintha a Honda is alkalmazná a lábtérben lévő keresztben átfutó merevítő technikát.
Persze a döntés mindenkinek a sajátja.
Ahol a szerkezet elhelyezkedése kérdéses, ott a beszerelés helyett, más biztonságtechnikai elemet kell beépíteni.