_Fefe__ Creative Commons License 2007.04.24 0 0 14214

Szerintem az illesztési hézagoktól függ (meg persze a terheléstől és számos egyéb paramétertől), hogy mi az optimális neki. A kis hézagokban a sűrű olaj ugyanúgy rossz, mint a nagyobb hézagokban a híg. Vagyis olyat kell használni, amilyet a gyártó előír. A gyártó jellemzően többféle olajat is megenged, a motor kopásával érdemes a hígabbaktól a sűrűbbek felé haladni, de csak akkor, ha a hígabbat már eszegeti.

 

Egyébként az olajoknak ezen kívül még számos egyéb paraméterük van, a modernebb motorokban talán gyakrabban használnak 30-ast, mint 40-est (kisebb hézagok), ezért esélyes, hogy ugyanazon a polcon 5w30-asból átlagban jobb minőségűeket (de legalábbis drágábbakat :) találsz, mint 5w40-ből. Ez persze nem jelenti azt, hogy a viszkozitástól lenne jobb vagy rosszabb. Mint ahogy (szerintem) a kisebb vagy nagyobb hézagoktól sem lesz automatikusan jobb vagy rosszabb egy motor.

 

Előzmény: puha (14213)