BringasLevy Creative Commons License 2007.04.21 0 0 68

Megértelek, magam sem hittem, míg nem tapasztaltam. Egy cimborám ilyen dupla lámpatestes kulacs méretü akkus lámpát használ. Meglepően nagy a fénye. Egy este, összemértük a FIAT BAVA gyári fényszoróival, az erősebb felét. Szemre nem volt külömbség. Persze az autónak, még ott volt a reflektór is erősítésnek. De a tompítothoz képest, nagyon ott volt. Természetesen vízálló (eső álló) lámpárol beszélünk hozzávetőleg €1200 az ára.

 

A napelemes töltőt, egy környezetvédelmi kiállításon láttam az árára nem emlékszem (ezért is tippeltem csak az árat). Az a töltő, méreteinél fogva alkalmas túrázásra, biciklizésre és elég erős egy ilyen erejü lámpa töltéséhez. Szintén esőálló szerkezet. (Bár eső és napsütés többnyire kerülik egymást.) Arra azonban nem fogadnék, hogy mikor a két rendszert össze csatlakoztatom, nem fenyeget-e a beázás. Talán igen, talán nem. Látni kellene.

 

Talán pofátlanság €1200+töltő kérni egy rendszerért. De ha sokat tekernék este, éjjel, tuti lennék olyan balek, hogy vegyek ilyet.

 

Régen, gyakrabban sötétedett rám a nyeregben, mint manapság, de a hátsó villogómban elegendő volt évente cserélni a két elemet. Ma már tölthető ekkut haszálok, amit csak azért töltök hetente, mert úgyis karban kell tartanom a biciklit.

 

Nem azt akartam sugalni, hogy mindenki vegyen, építsen drága, professzionális rendszereket. Éppen ellenkezőleg. Akinek nincsen erre igénye, az használjon olcsó elemes, vagy generátoros világítást. DE HASZNÁLJON VALAMIT!!!

 

Neked és nekem, meg még sok embernek ennél magasabb az igénye, mi meg úgy is tudjuk, mire van szükségünk. Megvesszük, vegy megcsináljuk. De az semmiképpen sem igaz, hogy nincsen ilyen. Van, csak drágább, vagy dolgosabb.

 

Előzmény: KovA (67)