KovA Creative Commons License 2007.04.21 0 0 67
Műfaj kérdése is természetesen, ám a karbantartás szempontjából igénytelern és megbízható világítás akkor is az alap mindenki számára és abba bele lehet érteni a generátorról tölthető akkumulátort is nyugodtan - Németországba már előírja az ottani kresz, hogy a hátsó világítás nem aludhat ki, ha megáll a kerékpár, legalábbis ezzel reklámozzák ezeket a lámpákat.

Aztán az elemes lámpa se nagyon lesz üzembiztos a parasztbácsika számára, mert egyrészt elfelejti kicserélgetni, másrészt mindig akkor lesz lemerülve amikor kellene, nem is beszélve arról, hogy belerothad az elemtartóba.

Annak, akinek az agya nem jár olyan rugóra, hogy ilyenekre odafigyeljen, még mindig as legjobb megoldás a dinamó, az nem merül ki és kéznél van, ha kell, feltéve, hogy el nem szakadt a vezeték/ki nem égett a lámpa, stb... de a karbantartásigénye a legkisebb. Ha az utánvilágítás követelmény - ezek szerint az - akkor már kézenfekvő a töltődő akku. Miután ma a napelemek nem drágák - (a lidlben pl lehetett nemrég kapni napelemmel töltődő LED lámpát úgy 2000Ft-ért) szintén kézenfekvő, ha akku van akkor legyen napelem is ami tölti, mégiscsak kevesebb erőt vesz, és rendszerint több Napot lát a kerékpár mint Holdat...

Ez szerintem alap a technika jelenlegi szintjén a mai forgalmi viszonyok között - a többi már csakugyan műfajfüggő sajátosság.
Én pl. nemigazán használok speciális bringás ruhákat, abban megyek amim van mert nekem a kerékpár közlekedési eszköz - és alapból nincs a gönceimen fényvisszaverő. Elemes felsőkarra is csatolható villogó viszont mindig kéznél van, de nem mindig használom.

Ugyanakkor van hogy hetekig lomposkodom kerékpárral olyan helyen, ahol nem lehet elemet kapni, és nincs konnektor akkut töltögetni, tehát a villanyomat magamnak kell előállítani. Ha napelemem lett volna, akkor viszont a generátor alighanem csak afféle vésztartalék szerepét szolgálta volna és ez nem lett volna rossz.
Hja, és ha esett az eső megáztam, volt hogy 13 órán keresztül egyfolytában.
Tehát ezt is ki kell bírni (a lidles lámpánál etekintetben vannak kétségeim pl.)

Szóval dirib-darabokban van minden mutatóba ötlet, viszont azt aki 1500-2000 Euróért akar kerékpárvilágítást árulni, azt deresre kell húzni és jól elagyabugyálni, mert az már nem minőség hanem orczátlan rablás.
Egy komplett jó minőségű világítást tisztes haszonnal, úgy ahogy leírtam napelemerstül, izzóstul ledestül töltőkapcsolásostul kell tudni gyártanii 6-8 eFt-ért akku inclusive (de generátor nélkül - azt ki-ki válasszon ízlése szerintit).

De ilyen jó úgyse lesz, csak amit én csinálok. Majd ha nyugdíjas leszek... :-)
A kapitalisták a bóvli fogyócikkekben érdekeltek...
Előzmény: BringasLevy (66)