BringasLevy Creative Commons License 2007.04.21 0 0 66

Láttam, bár nem vettem meg olyan univerzális belsőakkumulátorral is rendelkező napcellás akku töltőt, mely elég kicsi, hogy biciklire építhető legyen. Szintén létező dolog, olyan kerékpár világítás, mely két lámpatestből adva a kétféle fényt, sporól az energiával ahol elég a LED, de meglepően erős fényt ad, ahol látnod kell. Egy kulacstartóba illő akkumlátorbol szedi a villanyt. A kettő gyártolya, ugyan nem számított a termékek találkozására, de kompatibilisek egymással. Pontos árat nem tudok írni, de olyan €1500-2000-re saccolom. Párosítás esetén, sajnos a vízállóság nem megoldott. De magambol kiindulva, ritkán tekertem 2-3óránál többet esőben, azt meg simán kibirja a feltöltött akkuval önmagában a biciklilámpa is erős fényre kapcsolva.

 

Már a régi első elemlámpámban is oldal egy-egy pici rés gyárilag, ahol a halogén lámpa fénye kiszivárgott. Ez nekem az olasz alagutakban tett jó szolgálatot.

 

A mellényről szolva, nem ismerem a szabály pontos szövegét, de nekem eddig is alapfeltétel volt, hogy biciklis ruhákat vásároljak, amik feltűnő színüek és reflektorral is ellátottak. Pl a sötétkék, barna, fekete, stb. esőkabátra rá sem nézek az üzletekben. Nem értek egyett a szabályal, mert a régit elegendőnek vélem. Hiba ott van, hogy a régi sincsen megkövetelve. Ahogy az új sem lesz.

 

Gondolom abban egyetértünk, ha a KRESZ maradéktalanúl be lenne tartva, a közlekedés minden résztvevője részéről, elégsébes és biztonságos volna az olcsó és egyszerü kerékpár világítás is.

 

Azért azt se hadjuk figyelmen kívűl, hogy az emberek többséger, nem hobbi kerékpáros és elenyésző mértékben teker este, vagy esőben. Nekik csak olyan lámpa kell, ami ha sokáig maradtak ki, láthatóvá teszi őket a figyelmes autósok, gyalogosok számára. Ehez pedig elég egy egy LED előre és hátra. 

Előzmény: KovA (64)