APT Creative Commons License 2007.04.19 0 0 69

 Nyilván van itt helyed. A holnapomat, amire hivatkozol is ilyen célból írtam. :-))

 

A piros olajzótű széles végű, és nagyobb csapágyhelyekre, felhúzószerkezethez, nagyobb órához való. Nem igazán felel meg a kis, apró csapágyak kenésére, szerezz be egy kéket is. Ezzel a kettővel már el lehet lenni.

 Olajozni meg úgy jó, hogy olaj csak a csapágycsészében legyen, ott is csak nagyítóval látható módon. Ha úszik az olajban, az rossz, el fog mászni és szennyeződni. Meglepően hangzik, de a túl kevés olaj sokszor kisebb probléma, mint a túl sok.

 A horgony csapjait nem szabad kenni, nagy órát (zsebórát) lelassít, kis óra (karóra) pedig általában megáll pár héten belül ettől. Beáll az olaj, mert gyakorlatilag nem dolgozik, a horgony minimális szögelfordulása elégtelen a kenés átmozgatására. Ellenben a horgony emelőköveit lehellet finoman kenni kell. A legjobb kenési módszer amúgy az, hogy jó alaposan megkened a horgony köveit, majd beteszed a helyére, és picit felhúzva az órát csipesszel emelsz a horgonyon 60-90 alkalommal (a gátkerék szinte mindig 15 fogú, tehát 4-6 fordulatot végigengeded), majd kiveszed újra a horgony és benzinben letisztítod. A szükséges mennyiségű olajat a gátkerék már felszedte ilyenkorra.

Előzmény: BoBoYSA (68)