boxer-gs Creative Commons License 2007.04.19 0 0 3697

Az Adventure (az 1150 esetében) nem egészen más. Csak némileg.

Semmi olyan nincs rajta, ami egyébként nélkülözhetetlen lenne. Az apró módosításokkal mindössze a "nagy" túrázók kegyeit próbálták keresni.

Ezért van az opcionálisan nagyobb, 22l helyett 30l-es tank, a rövidebb első fokozat, a progresszívebb, hosszabb rugóstag, a fémborítású fékcsövek, a nagyobb bukócső, az eredetileg egysíkú ülés, a masszívabb kofferrendszer, a nagyobb plexi, stb.

 

Ezek mind olyan változtatások, amiket a hosszútávú túrázók előszeretettel alakítottak ki az alapváltozaton is. Viszont az Adventure bevezetésével nem a régi gépre kellett költeni, hanem vehettek egy eleve így felszereltet. Sokan el is adták a sima 1150-est és vették meg az új Adventure-öket.

Egyébként pedig ez igazából egy nagyon ügyes marketinghúzás volt a BMW részéről, mert komoly változtatások nélkül frissítették a modellt és ezáltal újra felfuttatták az eladásokat.

Őszintén szólva rám is nagy hatást gyakorolt az új típus, rögtön beleszerettem és addig nem nyugodtam, amíg meg nem szereztem egyet. Azóta is ez a tipus a favorit nálam. Kipróbáltam közben a sima 1200GS-t is, de mégis visszatértem az 1150ADV-höz.

Az új optikai változtatások nekem szinte kivétel nélkül mind bejöttek és szerelmbe estem azonmód. Egyedül a színes felnikkel és szelepfedéllel barátkoztam meg nehezebben, de mára már azok is tetszenek. Az emelt ülésmagasság viszont nekem jól jött, mert az elődön csak gubbasztottam.

 

A lényeg, hogy semmi olyan különbség nincs az alaptípushoz képest, ami miatt egy sima 1150 ne tudna bárhová is követni egy ADV-t.

Előzmény: Pöc-röf (3693)