Törölt nick Creative Commons License 2007.04.12 0 0 246

Szerintem nem túlzás. Nem sok a különbség, ezer-ezerötszáz km-en még a szőrök sem kopnak le a gumiról.

Persze észre lehet venni ezer apró jelből, de sok a zavaró tényező. Ha mindkettő patika tisztán ragyog, akkor is nehezen tűnne fel, de általában egy fellelt állapotú Riga elég mocskos ahhoz, hogy meg tudjon téveszteni. Mindazonáltal Rigáknál nem divat a kilométeróra visszapörgetése, vagy cseréje, hiszen nem jelentős értéknövelő tényező, ha 20 vagy 1000 km van benne. Engem például inkább megnyugtat, hogy annak idején mentek vele valamennyit, ezek szerint nem gyári selejt a gép. Volt olyan akciós gép a Keravillban, vagy vidéken a Vas-Műszaki boltban, aminek nem volt luk a karburátorán (a szívótorok be volt hegedve), vagy nem voltak jó helyre fúrva a blokköntvényben a csapágyfészkek és csálén állt az egész, esetleg már a boltban szétesett a kuplung.

 

A te 29 km-t futott gépedbe is lehetne akár 1500 is, és ezt nem bántásból mondom. Sok függ a tárolástól (nedvesség, por, napfény, hideg-meleg) a futásteljesítmény egy Rigánál sokadrangú kérdés, lévén, hogy kevés kivétellel egyik sem futott igazán sokat.

 

A fényezés főleg a korábbiaknál jó vastag, a szovjet krómok szintén sokat bírnak, a gumiabroncsok pedig rettentő tartósak, nehezen kopnak. Az én 22-esemnek is szőrös a gumija, pedig van már benne vagy 2500 km. Nem tudom pontosan, mert órát cseréltem rajta. Persze nem a jónép ámítására, hanem mert sikerült kiakasztani lejtőn, hátszélben, aztán végleg tönkrement, és ajánlottak akkor még egy ezresért újat. Hiába volt benne 2000 km, ha akkor ott becsomagolom három négyzetméter zsírpapírba, mint a gyáriak, simán eladhattam volna készletből visszamaradt motornak. Más kérdés, hogy úgy sem ért, ér sokkal többet.

 

Átverni szerintem senki nem akar, mert a Rigázás nem akkora üzlet jelenleg.

Előzmény: ispijano (243)