Törölt nick Creative Commons License 2007.04.12 0 0 237

Ezzel vitatkoznék, egyelőre a Rigák alul- míg a Simsonok jócskán felül vannak értékelve , hasonló állapot esetén kb. kétszer-háromszor többet kérnek és adnak egy-egy Simsonért, mint Rigáért. Elég csak a hasznaltauto.hu vagy a vatera.hu hirdetéseit megnézni. A riga.hu-n valóban vannak a típus iránt elkötelezett emberek, ám nagyon is képben vannak arról, mi mennyit ér meg. Egy üzemképes, vagy fél órai munkával üzemképessé tehető, bármilyen típusú Rigát (és Verhovinát is) meg lehet kapni 5-10-15 ezer forintért, ennél többet csak a makulátlan gyári példányokért fizetnek, vagy olyan elsősorban Riga 3-as romokért, amelyeken kurrens, nehezen beszerezhető alkatrészek vannak. Én a két Riga 3-ast, ami a képen van, 10-10 ezerért vettem, a 12-est felújításra váró állapotban 5 ezerért (üzemképesen, 1 új lánc és egy festés-takarítás kellett neki). A 22-est pedig ingyen a nagyapámtól úgy hat-nyolc éve, a piaci értéke kb 20-25e forint lehet.

 

A Rigáknak egyelőre nincs értéke, kivételt ez alól csak a korai szériák jelentenek (3-as, 4-es), de azok is csak üzemképes, szép állapotban. További kivételek a hazánkban nem forgalmazott típusok, mint a Riga 1, vagy a Dongó- és Solex jellegű, biciklivázas vagy ahhoz hasonlító Rigák (Riga 11 és 13). Ezek is csak azért jelentek meg szórványosan itthon, mert a hazánkban vendégeskedő szovjet katonák hoztak magukkal párat. A gyári versenyváltozatok pedig még ritkábbak, azokból megkockáztatom, hogy egyetlen darab sincs se az országban, sem a környékén. A klub egyetlen holland gyűjtőről tud, akinek van egy Riga 11S-e, amit a nappalijában tart.

 

Előzmény: Gennarinó (230)