korpi41 Creative Commons License 2007.04.07 0 0 6573
A kezelés sorrendjét jól írtad. jól írtad

A szedő csak ott megy fel, ahol a főhenger "V", vezérelt (korábban "1") állásban van, így az általad említett esetben nyilván nem megy fel a szedő.

V és Cs az új állások, mint vezérelt és csatolt. Nagyjából 1989 óta tervezik ezt az átalakítást, legalább is az első ötletek akkor jöttek. Mivel a Tátrák főáramkörében olvadóbiztosító nincsc, ezért ha esetleg a túláramok megszakítására rendelt LS (fő kontaktor) valamely oknál fogva nem tudja az áramkört szakítani (az átfolyó nagy zárlati áram hatására összeég az érintkezője), és a gépház megszakítójának megszólalási értékénél kisebb a zárlati áram, akkor azt semmi nem fogja megszakítani, és esetleg a tuja porrá ég... Ezért: két főáramkörű biztosítót kapott, az egyik a főáramkör felé, a másik a csatlások felé vezető ágban van benne. A főhenger érintkezőit úgy variálták át, hogy "V" állásban az áramszedő felől mindkét biztire engedi az áramot, míg "Cs" állásban a csatlás felől érkező áram közvetlenül a főáramkör felé folyik. Így egy motorkocsi árama mindig csak egy biztin megy át, függetlenül attól, hogy a vezérlet vagy a csatolt. A vezérlő kocsié a saját biztijén, a csatolté pedig az őt tápláló másik kocsi csatlásbiztijén. Ezzel kiküszöbölték azt az UVs problémát, hogy a csatolt kocsi táplálása összesen 3 biztin menjen át (csatlás-csatlás-saját).

Az átalakítást az összes Kátrán elvégezték, illetve saját oldalamról láttam még a 4009-en is, és lehet, hogy a 4036 is ilyen lett. Állítólag Angyalföldön is megjelentek. Amelyik kocsiban a főhenger felirata "V" és "Cs", azokon ez a verzió él.

Ha nem teljesen világos és valakit érdekel szívesen előadom érthetőbben... :-)
Előzmény: .Wala-kee. (6569)