korpi41 Creative Commons License 2007.04.06 0 0 6566
Nem a földelőkapcsolót (főhenger), hanem a segédhenger eltekerésekor vezérlődik le a szedő. Ha így csinálod, felvezérléshez sem kell a kapcsolót billenteni, mert folyamatosan felvezérlés helyzetben van.

Bár ha így csinálod egy minimális műszaki érzék kell. Ez hiányzott a járművezetőkből, ezért nem engedélyezett így a működtetés. Ti. Az emberünk keében benne van a mozdulat, hogy segédhenger-főhenger-segédhenger, és ezt max 2 sec alatt le is zavarja. A problémát az jelenti, hogy a szedőmotor épp hogy elkezd elindulni, vagyis az áramszedő még tutira érintkezik a munkavezetékkel, és ő már fordítja is el a főhengert, aminek az érintkezői bontják az erősáramú berendezések áramköreit (átalakító, fülke- és utastérfűtés, természetesen a csatolt kocsi hasonló dolgainak a táplálását is szakítja), ez jó esetben megfelelően nagy áram lehet ahhoz, hogy az ívoltással nem rendelkező érintkezők károsodjanak. Jópár főhengert kellett cserélni az első télen... Ha persze emberünk annyira türelmes, hogy a seghenger mozdítása után kivárja, míg elválik a szedő a felsővezetéktől, akkor nincs probléma.
Előzmény: Peti817172M (6565)