Watchman Creative Commons License 2007.04.05 0 0 3084

 

 "(...)mint a középkor kiváló ismerője élesen szembeszáll azokkal az áltudományos teóriákkal, amelyek a rózsakeresztesség vagy szabadkőművesség meglétét és hatását jelentősen eltúlozzák a múltra nézve. Pl. ilyen vitatéma volt számára a Gabriele Rosetti és René Guénon által is képviselt álláspont Dante rózsakeresztességéről vagy szabadkőművességéről."

 

 Eco? Ezt komolyan gondoldtad? Hatásos... de mivel nagyon egyszerűen kideríthető, hogy Eco hol vetít és milyen - az újságírásra általánosan is jellemző  - módszert használ , nehezen tudom elképzelni, hogy ezt az  érvelést tényleg komolyan gondolod v. gondoljátok :) Eco egy szélhámos (kókler) és amilyen mértékben távol tartja magát a metafizikától, pontosan olyan közel áll ő az un. áltudományokhoz. Mondják megtalálja a zsák a foltját, de mivel egész oldalak telnének meg U. Eco vetítéseinek interpretálásával - amit meg momentán én nem vállalok - csak óvatosan jegyezném meg, hogy fantáziálásai és illúziói a kereszténységgel (vagy más vallásokkal, pl. iszlám) kapcsolatban pusztán annyira hitelesek, mint mondjuk a 300 c. film alaptémája a valósághoz. Ezt persze az emberek veszik, mint kisgyerek a cukrot. Eco -val ellentétben én a következő írást melegen ajánlom minden - nem feltétlen szabadkőműves - érdeklődő figyelmébe:

 

 http://www.terebess.hu/keletkultinfo/rg.html

 

 U.I. : A cikkel kapcsolatosan már Kelemen János is elkövette azt a hibát, hogy hasonló értelemben vett inerpretációkba bocsátkozott "rózsakeresztes" Dante címen (lásd: BUKSZ folyóirat - "Kritikai írások a társadalomtudományok köréből"), 1996. nyári szám, 168-174. o. (168, 170. o.) A cikk természetesen szeplőttlenül gúnyolódik Guénon "beavatottságán" és  végkicsengésében amolyan anti-judaistának, az összeesküvéselméletek atyjának állítja be Guénont. Persze általánosan jellemző az ilyen cikkekre, hogy a "kontemplatív" szemlélet hiányát veti Guénon szemére (171. o. 2. hasáb, 172. o. 1. hasáb) és vele ellentétesen tudományos-analitikus un. "akadémikus" érvelésekbe kezd. 1989-ben pl. Sz. Farkas Jenő elkövette azt a mindennél nagyobb tévedést, amit azután - úgy tűnik - az összes magyarországi "akadémikus entellektüel" átvesz, nevezetesen, hogy Guénon gondolkodását leaposztrofálja egy a "new age" forradalom szintjére - holott R. Guénon mást sem tett, mint ezek ellen beszélt.

 

 Watchman :)

 

 

 

 

 

Előzmény: Lalo (3082)