lala0210 Creative Commons License 2007.03.30 0 0 819

Az a +25km/h egy ekkora járműnél már nagyon sokat jelent. Ilyet max. csak a T-100-as kocsiknál sokkal erősebb fékrendszerrel engedélyeznék, úgy hogy az összes utas bekötve ül az ülésben, de még így is necces a biztonság kérdése.

A balesetek többségében valóban nem a buszsoförök a hibásak, az idegenhibás események többsége is a kivédhetetlen kategóriába esik.

Csak szemléltetésképpen: a buszt megelőzi egy személyautó, ami durrdefektet kap, és a busz előtt keresztbefordul. Ha 100-al megy, 20-al csapja oldalba, ha 125-ről kell fékeznie, még úgy 70-el halad az ütközés pillanatában, a személyautó utasainak bizony nem sok esélyük marad...

Arról ne is beszéljünk, hogy az a +25km/h mekkora többletfogyasztást eredményezne, a biztonsági megoldások miatt úgy 20%-al drágább lenne az autóbusz beszerzése, és mindezzel csupán 20perccel sikerülne rövidebb menetidőt elérni egy Zeg-BP távon. Nem biztos, hogy megérné, ráadásul rövidebb vonalak esetében ez még kisebb menetidő rövidülést eredményezne...

Előzmény: zaronka (812)