Whitebird Creative Commons License 2007.03.26 0 0 853
Szia BJani!
Nagyon rendes tőled, hogy segítesz nekünk.
Szóval a gondunk a magasság korlátozás, az igen alacsony plafon, ami számunkra meg lett határozva. Ami elsőre érdekelne az a Zsámbék, Páty, Budakeszi vonal.
A legjobb siklószámú repülőgépet kellene választanunk. (Mert ez, a legrosszabb eset a számunkra, szél zéró.)
Van egy jó pár dolog, amit mi vitorlázórepülők, nem annyira vágunk a nagygépes témában. Pl. sebességek, fékszárnyak leeresztése, hol mikor milyen magasan stb.
Ha jól láttam a nagygépeknél is, valamiféle iskolaköre, sorolnak be a repülők. De a „kör” nagyságával tudnak játszani. Gyorsabb lassabb gépek esetén ill. várakoztatni.
Talán nem is szükséges, egyszerre több géppel modellezni, a le és a felszállási eljárásokat. Inkább határhelyzeteket kellene vizsgálni. Fékszárny nélküli bejövetel esete lenne az első. Persze csak abban az esetben lehetséges, ha a repülőgép tud olyan kis (előírás szerinti sebességgel repülni így is, mint amit meghatároztak). Különben természetesen ezt a fékszárny állást kell alkalmazni, aminél még ezt a sebességet biztonsággal tudja teljesíteni, a repülőgép.
Aztán, a teljes fékszárnnyal történő bejövetel, a második eset. (Ez adná, a legmeredekebb siklópályát.)
És mind a kettőnél felvenni az útvonalon a távolság/ magasság pontokat. Nem tudom, hogy van-e ilyen lehetőség a szimulátoron, hogy ezeket az infókat, rögzíteni lehetne. Aztán összevetni a jelenleg alkalmazott, magassági légtérhatárral.
Természetesen, ez durva közelítése a dolgoknak, de már ez is mutathat értékelhető eredményeket, ami eldöntheti, hogy érdemes-e tovább folytatni a vizsgálatot részleteiben is finomítva, vagy sem. Ha átverés van a dologban, akkor az, ki fog bukni, szerintem.
Köszi, még egyszer, és ha gondolod az Email címem elérhető, oda is írhatsz, hogy ne terheljük vele a topicot.
Üdv,
Wb.
Előzmény: BJani (852)