ms Creative Commons License 2007.03.12 0 0 5
Kedves Kollégák!

Köszönjük az észrevételeket!! :)
Ez úgy indult, hogy 99ben mikor megcsináltam a PPL-t akkor nem létezett ilyen kiadvány, ekkor elkezdtem gyűjteni az adatokat, térképeket, végiglátogattam a reptereket (amit azóta is folyamatosan teszek/teszünk). Mire összeállt egy füzet, én elkezdem használni majd sokan szerettek volna kapni belőle, akkori párom a Minoltánál dolgozott, igy sokat segített szines nyomtatásban (ezért is volt/van a régi lapokra ráirva a Minolta támogatása) majd mikor már sokan szerettek volna ilyet "kapni" akkor át kellett állni az offszet nyomtatásra, na innetől kezdve nőttek jelentősen a költségek, kellett persze rendszer a nyilvántartásra stb.... Azóta is folyamatosan frissítjük az adatokat, mindenki aki megveszi 1 évig kapja a frissítéseket, majd utána meghosszabbíthatja az előfizetését további 1-1 évre. (Az igazság az Gyuri hogy mi nem ebből "élünk"! csak gondolj a postaköltségek emelkedésére az elmúlt években, VFR Manual ára pedig nem változott...)
Megállapodásunk van a PLH-val (mostmár PLI), hogy amint változás van a repülőterek adataiban akkor azt nekünk is megküldik, majd ezt bele tudjuk tenni a következő frissítésbe.

A weben soha nem vártuk meg a frissítés kiadását, amint eljut hozzánk valami új info, azt ott azonnal publikáljuk, nem érdekünk "eltitkolni" a legfrissebb anyagokat!!! hiszen mi is, növendékeink is használják a weboldalt!

A Jeppesenről pedig anyit, hogy ők ugyanúgy frissítik a Bottlang-ot (ez a VFR Jeppesen) mint ahogy mi, a repterektől gyűjtik be az adatokat, ha a reptér szól nekik akkor bekerül a javítás ha nem akkor nem, abban is találsz egy csomó régi, lejárt infot. Természetesen a Airway Manual az más (IFR Jeppesen) az egy hivatalos kiadvány/adat! Azt AIRAC dátumok szerint frissítik, az az IFR repüléseknél jogilag használható kiadvány, itt már kötelezvények vannak! (ezért is kerül annyiba)

AIP most is kapható, (egyébként sokkal drágább mint a VFR Manual), viszont oda csak a "repülőterek" kerülhetnek be. A "nemnyilvános fel- és leszállóhelyek" nem (pl. Tököl is ilyen)

Nagyon sok repülőtér eljutott oda hogy büszke arra, hogy benne van a manuálban és még az adat/eljárás/stb. változás előtt értesít minket, megadja az új térképeket, stb. van aki pedig a többszöri megkeresésünkre is csak késve reagál, emiatt csúszik a megjelenés.

Ha bárkitől kapunk adatot, megjegyzést, változásról információt azt megköszönjük, ellenőrzés után a neten azonnal, a VFR Manualban a frissítési ciklusai szerint pedig valamelyik következő frissítésben megjelentetjük!
Így van ez idén is pl. a nemrég (2007-Már-01) megjelent 26-2007. (III. 1.) GKM–HM–KvVM rendeletben kihírdetett légtérstruktúra változással is, aminek a feldogozása nálunk már folyamatban van (annak ellenére hogy Május 10-én lép csak hatályba)

Persze ha bárkinek kérése, ötlete van, azt is szívesen várjuk!

Üdv, ms
Előzmény: Vgyuri (3)