Hasonló a helyzet, mint a 11,5 tonnás megerősítéseknél, amikor párhuzamos utakon dolgoztak egyszerre.
- M0 déli szektor, M43 KözOP nemzetközi prioritásban van benne és a Kohéziós Alapból (KA) finanszírozzák,
- Eger bekötőútja (M25) KözOP regionális prioritásában van benne, az Európai Regionális és Fejlesztési Alapból (ERFA) finanszírozzák,
- M4 Üllő- Albertirsa pedig a Közép-Magyarországi OP (KMOP) keretei között fog menni valószínűleg, szintén ERFA-ból, ezért is nincs a KözOP-ban.
Más-más kalap mindegyik, nincsenek igazából hivatalosan rangsorba rakva, az előkészítettség szerint megy a prioritás a kalapon belül. Azt pedig nem tudni, miért egyiket vagy másikat készítik elő hamarabb, innentől már politika is az egész.
A regionális OP-kből (ÉDOP, KDOP, DDOP, ÉMOP, ÉAOP, DAOP) mennek a 4-5 számjegyű utak beruházásai, de KMOP kivétel, mert nem felzárkozó régióként kap támogatást, hanem a versenyképesség erősítése miatt, ezért lehet benne M4, de szerintem nincs beleírva konkrétan az OP-ba, meg kellene nézni www.nfu.gov.hu-n
Sajnos nincsen átlátható prioritási lista a projektekről, ahol a társadalmi, gazdasági szempontok egymással összevethetően érvényesülnének, pedig kellene ilyen lista és ezen belül mehetne már előkészítettség szerint, de egy idő után nyilván azt a projektet készítenék elő hamarabb, amelyik fontosabbnak van rangsorolva.
Az M25-ről ez van a KözOP-ban:
projekt megnevezése:
Füzesabony–Eger útvonal fejlesztése Andornaktálya és Maklár elkerülő szakaszokkal
fejlesztés jellege: korszerűsítés + elkerülők
prioritás tengely: Regionális elérhetőség
forrás: ERFA
összhossz: 15 km; 2×1 sáv
kivitelezés várható kezdete: 2008
beruházás összege: 5,3 mrd. Ft (azóta 6,1 lett...)