RadiX Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3510
Kösz, ezen tényleg rajta van az M25 útvonala, de továbbra sem értem, miért pont oda akarják tenni.

Ami meg erdekes rajta, hogy nincs rajta az az út, amit a 25-ös és a 2500-as (déli átkötés) kereszteződésétől kezdtek el építeni nyugat (Egerszalók) felé.

Ha én akarnék M3 bekötést és elkerülőt építeni Egernek, az kb. így nézne ki:

M3 csomópont a füzesabonyi és mezőkövesdi között kb. félúton, Szihalom és a halastó között, kb. 100m tszf., délre folytatható egy Mezőszemerét és Mezőtárkányt összekötő útig, és távlatilag tovább a 33-masra.

Maga az M25 nyílegyenesen északnak indulna, keresztezné a vasutat (1km), majd a 3-mas utat (3 km), a terep emelkedését követve kb. 140m tszf. keresztezné a villamos távvezetéket (7 km), a dombsor keleti oldalan emelkedve 160m tszf. találkozna az Andornak-Mezőkövesd úttal (9 km), tovább emelkedve Ostoros magasságában érné el a 200m tszf.-et (13 km), 15km-nél 210m-en találkozna az Eger-Ostoros úttal (innen lehetne egy elég meredek bekötést építeni az említett 2500-as útra, 60m szint kb. 1 km-en).

Innen kb. 1 km-et együtthaladna az ostorosi úttal, majd északnak haladva a 230m szintvonalat követné a Vécsei völgyben futó útig (19km), ahonnan a Kis-Eged keleti oldalán emelkedne tovább, 20km-nél 250m-en a nyergen átvágva a dombsor nyugati oldalára kerülve kezdene el É-ÉK irányban szerpentinezve ereszkedni, 23km-nél kb. 185 méteren (+ töltés) keresztezné a felsőtárkányi utat, nyugatnak fordulva 24km-nél 200 méteren a bervai utat, és 26 km-nél 190m-en Almár előtt a 25-öst.

A távolságokat és magasságokat a turistautak.hu szintvonalas térképén néztem MapSource-ban, a valódi nyomvonal az ívek miatt max. 10%-al lehet hosszabb. A magassági profilok elfogadhatónak tűnnek, a legmeredekebb rész 70m szint 3 kilométeren az északi végen.
Előzmény: _roadrunner_ (3507)