Üdv!
"tartósan nem bírja a gen. a 7000 fölötti motorfordulatszámot, mert olyankor már vagy 10000-et pörög lévén kisebb a szíjtárcsája."
Annó 1996 környékén, mikor Birkner Gáborral leültem egy pár órát beszélgetni, ezt ki is emelte. Elmondta, hogy esztergáltatni kell nagyobb ékszíjtárcsát a generátorhoz, mert volt olyan Taurus Rallye, még kezdő Wartburgos korában, amit 3 generátorral abszolvált. Eggyel elrajtolt, és menet közben kétszer kellett cserélni, mert elhervadt. Vagyis egy harmadikkal fejezte be a 2 napos versenyt.
Amúgy rákérdeztem 2 nagy "hőstettére" is: 1. Volt olyan Int. Salgó Rallye, talán 1983-84 környékén, ahol abszolút (!!!) 9. helyen futottak be a VFTS-ek és 130 LR-ek közt. Erre azt mondta, hogy "... írtunk egy nagyon pontos, részletes itinert, még edzésen, a versenyen meg olyan köd volt, hogy a motorháztetőnél előrébb nem láttam. De jó tempót mentünk így is, köszönhetően a jó itinernek ...", és a 2.: egy OSC Budapest Rallye-n Királyrét és Kóspallag közt abszolút 1. időt mentek a 353WR-rel, szintén VFTS-ek és 130 LR-ek közt. LK-val harcolt az egész versenyen, gyakran az abszolút 1. idő környékén (az adott gyorsaságin mért legjobb idő, csak a járatlanok kedvéért), és sikerült is egyet menniük. Erre mosolyogva: " ... Ááá, azt elmérték! Ott volt a Mester Pista a Volántól (BG ugyebár ÁFOR-os volt), és szó szerint eldobta a fagyiját, mikor kiírták a táblára, hogy mennyit mentünk. Oda is rohant, hogy ezt hogyan sikerült, én meg jót nevettem mert láttam, hogy elmérték ..." :o)
twk004