Számítási feladat az iskolából 1915-től napjainkig, sőt a távoli jövőig.:-)))
Elemi iskola, 1915:
A gazda elad egy zsák krumplit. A termelési költség 4 korona. Számold ki a hasznot!
Ált. iskola, 1950:
A TSZCS beszolgáltat egy zsák burgonyát 20 Ft-ért. A termelési költség 18 Ft 50 fillér.
Mennyi a TSZCS haszna egy zsák burgonyán?
8 osztályos gimnázium, 1990:
Egy agrárközgazdász elad egy adott halmaz subterrain solanum tuberosumot egy adott halmaz pénzért /=G/. G számossága 50. A G7g elemei számára g=érvényes.
A termelési költségek /=H/ halmaza 10 elemmel kisebb számosságú, mint a G halmaza. Számítsa ki a H halmaz, mint a G részhalmazának a képét, és adja meg az X megoldási halmazt a következő kérdéshez: Mekkora a nyereséghalmaz számossága? Számológépet nem használhat a megoldáshoz!
Waldorf iskola, 1995
Rajzolj egy zsák krumplit, és énekelj egy dalt hozzá!
Nemzetközi iskola, USA, 2005:
Egy farmer elad egy zsák krumplit 50 dollárért, az előállítási költség 40 dollár, a nyereség 10 dollár. Húzd alá a "krumpli"szót és 15 más kultúrkörből származó iskolatársaddal beszélgessetek róla. Fegyverhasználat nem megengedett!
Iskola 2010-ben, az oktatási és helyesírási reform után:
1 agrárgeneticar elad 1 zsák grumblit 800 Ft-ért. A termelési költség 700 Ft. A profit 100 Ft. Markírozza meg a grumbli kifejezést és méjlezze el a megoldást pdf fájlban a következő vebadresszre:
www.osztálytanítók@szkúl.ejrop