Oxana Creative Commons License 2007.02.24 0 0 2070

Számítási feladat az iskolából 1915-től napjainkig, sőt a távoli jövőig.:-)))

 

Elemi iskola, 1915:

A gazda elad egy zsák krumplit. A termelési költség 4 korona. Számold ki a hasznot!

 

Ált. iskola, 1950:

A TSZCS beszolgáltat egy zsák burgonyát 20 Ft-ért. A termelési költség 18 Ft 50 fillér.

Mennyi a TSZCS haszna egy zsák burgonyán?

 

8 osztályos gimnázium, 1990:

Egy agrárközgazdász elad egy adott halmaz subterrain solanum tuberosumot egy adott halmaz pénzért /=G/. G számossága 50. A G7g elemei számára g=érvényes.

A termelési költségek /=H/ halmaza 10 elemmel kisebb számosságú, mint a G halmaza. Számítsa ki a H halmaz, mint a G részhalmazának a képét, és adja meg az X megoldási halmazt a következő kérdéshez: Mekkora a nyereséghalmaz számossága? Számológépet nem használhat a megoldáshoz!

 

Waldorf iskola, 1995

Rajzolj egy zsák krumplit, és énekelj egy dalt hozzá!

 

Nemzetközi iskola, USA, 2005:

Egy farmer elad egy zsák krumplit 50 dollárért, az előállítási költség 40 dollár, a nyereség 10 dollár. Húzd alá a "krumpli"szót és 15 más kultúrkörből származó iskolatársaddal beszélgessetek róla. Fegyverhasználat nem megengedett!

 

Iskola 2010-ben, az oktatási és helyesírási reform után:

1 agrárgeneticar elad 1 zsák grumblit 800 Ft-ért. A termelési költség 700 Ft. A profit 100 Ft. Markírozza meg a grumbli kifejezést és méjlezze el a megoldást pdf fájlban a következő vebadresszre:

www.osztálytanítók@szkúl.ejrop