_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3299

2009 végére talán az M6 bevezetőszakasza is megépül.

Szerintem ez a Dunaújváros-Szakszárd szakasz tipikusan tök felesleges szakasz (bocs az ismétlésért, pár napja írtam erről, de tényleg bosszantó), elég lenne Dunaföldvár és Paks elkerülő és négysávosítás, a 6-os főút teljes ápgrédelése.

 

Nem véletlen, hogy a Budapest-Pécs autópálya-projektből ezt a szakaszt hagyták volna eredetileg a végére. naná, hogy nincs is benne a KözOP-ban... Az EU helyében én sem adnék pénzt erre. Persze ott lesz a hivatalos magyarázat is, hogy az EU nem ad olyan transzeurópai korridorra (mint ez, az V/c) pénzt, ami nem EU-tagállam felé vezet.

Megnézném, milyem költség-haszon számítást csináltak erre... AZ EU ugyanis csak arra ad, ahol azt bebizonyítják, hogy a támogatással együtt megéri felépíteni.

 

és az egésszel a magántőkéseket hízlaljuk évtizedeken át, meg az őket uzsorázó bankokat, akik nyilván kockázatosnak ítélik a projektet és csak magas kamatra hiteleznek a koncesszornak.

Az amúgy nagyrészt felesleges építési költség többszörösébe fog kerülni az egész az adófizetőknek.

 

A ferihegyi vasútra bevonni tervezett magántőkésekkel is hasonló lesz a helyzet.

Már most tudják, hogy évi 4 milliárd Ft (összesen talán 70 mrd. Ft) árkiegészítést adnak az 1500 Ft-os (tehát nem olcsó) jegyek ártámogatására. Ezek szerint egy kb. 15-20 milliárd Ft-os beruházásról lesz itt szó.

 

(HVG írta múlt héten, hogy a tiszalöki börtön tervezett lízing-konstrukciója is bérleti lett végül, azaz a futamidő végén ugyanannyi lízing illetve bérleti díj kifizetése után a beruházó magántársaság tulajdonában marad az ingatlan. Amelynek eladási ára csak extra profit lesz a beruházónak, mert eredetileg lízingdíjakból is megérte volna nekik. és az egészet az EU-re kenték megint, mert szerintük csak így lehetett államháztartáson kívüli ügyletként kezelni az egészet, igaz így ötször annyiba kerül, mintha állami beruházásként épült volna meg.)

Előzmény: Aladár46 (3298)