Fogadott Prókátor Creative Commons License 2007.02.21 0 0 5

Alternatív ötlet, 4++ metró. (Ma reggel jutott az eszembe.)

 

Az ötlet alapja a VEKE honlapon is megtalálható tanulmány a 4+ metróról, ami a Kelenföldi pályaudvar után rámegy a nagyvasúti vonalra, egész Százhalombattáig, illetve a VEKE tanulmány a XVII ker közlekedéséről.

 

A vonal a Kelenföldi pályaudvar és a Keleti között nagyjából a 4-es metró vonalán megy, kevesebb állomással. (Állomások mondjuk: Kelenföldi pályaudvar (Etele tér), Móricz Zs. körtér (esetleg kijárattal a Skálához), Kálvin tér, Keleti pályaudvar. A Keleti pályaiudvar után emelkedni kezd s valahol a Józsefvárosi pályaudvar magasságában (ott állomással) rámegy a nagyvasúti vonalra, és azon kimegy Pécelig. (Nem minden vonat megy természetesen odáig, de ezt találják ki a közlekedésmérnök urak, én jogász vagyok, lásd nick). A kelenföldi pályaudvarnál kettéágazik a dolog, az egyik ág elmegy Budaörsig (gondolom, kéregben) vagy akár Budaörs utánig a felszínen, s fellazítja az M1-M7-es közös szakaszán kialakuló dugót, illetve - összhangban a 4-+ metró ötletével, a nagyvasúti vonalon kimegy Budafok, Nagytétényen keresztül, Érd, Százhalombatta felé, s leveszi a közútról, illetve a buszokról azt a forgalmat.

 

A dolog előnyei: elég forgalom, ami indokol egy várost átszelő metróvonalat, elég nagy állomástávolság a belterületen, ami működőképessé teszi a metrószerű gyorsaságot, a kevesebb mélyállomás olcsóbb, s két fontos elővárosi dugót lazít, illetve közlekedési kapcsolatot teremt meg. A budaörsi metróvégállomást össze kellene kötni az autpálya felett átmenő 41-es villamossal, ami a budaörsieket Dél-buda felé, az új kőérberki lakótelep lakóit a másik irányban pedig a metróig vinné el.

 

Nagy hülyeség?