bzsazsa
2007.02.12
|
|
0 0
5292
|
Diagnosztikai hibakód (DTC) P0300
Több hengernél gyújtáskimaradás (katalizátor károsodás)
Rendszerleírás
A motor-szabályozó modul (ECM) figyeli a főtengely és a bütyköstengely helyzetét annak megállapítására, hogy a motorban nincs-e gyújtáskimaradás. Az ECM figyeli, hogy nincs-e gyors esés a főtengely sebességében. Ezt a tesztet 200 motorfordulatonkénti tömbökben végzi a rendszer. Néhány tesztre szükség lehet egy diagnosztikai hibakód (DTC) és a hibajelző lámpa (MIL) eltárolására. Néhány gyújtáskimaradás esetén a MIL villogni kezd, ami azt jelzi, hogy a katalizátor esetleg megsérült.
A hibakód eltárolásának feltételei
ˇ A motor fordulatszáma kevesebb, mint 4500 ford/perc.
ˇ Az üzemanyag-tartály szintje több mint 20%.
ˇ Nincs visszarúgás-korrekció.
ˇ Nincs rossz-út észlelés.
ˇ Nincs főtengely-rezgés érzékelés.
ˇ A P0107, P0108, P0122, P0123, P0341, P0342, P0336 és a P0337 DTC-k nincsenek beállítva.
Intézkedések a hibakód eltárolása után
ˇ A hibajelző lámpa (MIL) villog.
ˇ Az ECM feljegyzi a diagnosztikai hiba fellépésekor fennálló működési állapotokat. Ez az információ a Freeze Frame [Kimerevítés] és a Failure Records [Meghibásodási lista) pufferekben kerül eltárolásra.
ˇ Egy előzmény hibakód is eltárolásra kerül.
A MIL/hibakód törlésének feltételei
ˇ A előzmény hibakód automatikusan kitörlésre kerül, ha 40 közvetlenül egymás után következő felmelegedési ciklusban nem lép fel hiba.
ˇ A hibakódokat (DTC-ket) a kiolvasó műszer (Scan Tool) alkalmazásával lehet kitörölni.
ˇ Az ECM akkumulátor-ellátásának megszakítása 10 másodpercre.
Diagnosztikai segédeszközök
Egy időszakos hibát okozhat egy hibás mágneses kerék. Távolítsa el a CKP-érzékelőt és vizsgálja meg a mágneses kereket az érzékelő szerelőnyílásán keresztül. Ellenőrizze a kerék porozitását és állapotát. Ha a DTC időszakos, lásd "Tüneti diagnózis" e fejezetben.
DTC P0300 - Több hengernél gyújtáskimaradás (katalizátor károsodás)
Lépés
Tevékenység
Érték(ek)
Igen
Nem
1
Hajtsanak végre egy Euro fedélzeti diagnosztikai (EOBD (európai fedélzeti számítógép-rendszer)) rendszerellenőrzést.
Végrehajtották az ellenőrzést?
-
Folytassák a 2. lépéssel
Folytatás
"Fedélzeti diagnosztikai rendszerellenőrzés"
2
Csatlakoztassák a kiolvasó műszert (Scan Tool) az adatátviteli vezeték csatlakozójához (DLC).
KI-kapcsolt motor mellett kapcsolják BE a gyújtáskapcsolót.
Kérje le a diagnosztikai hibakódokat (DTC).
Beállítódtak a P0261, P0262, P0264, P0265, P0267, P0268, P0270, P0271 DTC-k?
-
Folytatás
Alkalmazandó DTC
táblázat
Folytassák a 3. lépéssel
3
Hajtson végre egy vizuális/fizikai ellenőrzést.
Szükség szerint végezzen javításokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 4. lépéssel
4
Hagyja a motort alapjáraton járni.
A Gyújtáskimaradás Áram-számlálói növekedést mutatnak?
-
Folytassák a 5. lépéssel
Folytassák a 6. lépéssel
5
Az összes számláló egyenlő értéken áll (egymás százalékos arányában)?
-
Folytassák a 7. lépéssel
Folytassák a 11. lépéssel
6
KI-kapcsolt motor mellett kapcsolják BE a gyújtáskapcsolót.
Vizsgálja át a kimerevítés adatait és figyelje meg a paramétereket.
A járművet működtesse a kimerevítési feltételek és a DTC beállításának feltételei között.
A Gyújtáskimaradás Áram-számlálói növekedést mutatnak?
-
Folytassák a 5. lépéssel
Folytatás
"Diagnosztikai segédeszközök"
7
Kapcsolja le a motort.
Csatlakoztasson egy üzamanyagnyomás-mérőt a tüzelőanyag-elosztóvezetékre.
Jegyezze fel az üzemanyagnyomást a motor működése közben.
Az üzemanyag-nyomás a megadott értéken belül van?
284-325 kPa
(41-47 psi)
Folytassák a 8. lépéssel
Folytatás
"Tüzelőanyag-ellátó rendszer diagnosztika"
8
Ellenőrizzék, nincs-e elszennyeződve a tüzelőanyag.
Az üzemanyag rendben van?
-
Folytassák a 9. lépéssel
Folytassák a 10. lépéssel
9
Ellenőrizze a motor alapvető problémáit és szükség szerint javítsa ki azokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
10
Cseréljük le a szennyezett tüzelőanyagot.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
11
Kapcsolja le a motort.
Húzzuk le a tüzelőanyag-befecskendező szelep kábelkötegének csatlakozóját.
Telepítsen egy szikra-tesztelőt az 1# henger gyújtógyertya-kábelére.
Forgassa meg a motort és ellenőrizze, hogy van-e szikra.
Ismételje meg az eljárást a 2#, 3# és 4# hengeren.
Mind a négy gyújtógyertya-kábelen van szikra?
-
Folytassák a 12. lépéssel
Folytassák a 20. lépéssel
12
Ha szükséges, cserélje le a hibás gyújtógyertyákat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 13. lépéssel
13
Kapcsolja le a motort.
Kapcsolja szét az üzemanyag-befecskendező csatlakozókat a befecskendező szelepekről.
Telepítsen egy befecskendezés tesztelőfényt a befecskendező kábelkötegének csatlakozójára azon a hengeren, ahol gyújtáskimaradást észlelt.
Forgassa meg a motort és figyelje meg a tesztelőfényt.
A befecskendezés tesztelőfény villog?
-
Folytassák a 14. lépéssel
Folytassák a 15. lépéssel
14
Hajtsa végre a tüzelőanyag befecskendezőszelep egyenletességi vizsgálatot.
Az üzemanyag-befecskendezők rendben vannak?
-
Folytassák a 9. lépéssel
Folytassák a 16. lépéssel
15
Kapcsolja szét a befecskendezés tesztelőfényt.
A földeléshez csatlakoztatott tesztfénnyel, próbálja ki a gyújtás-tápláló kábeköteg csatlakozójának 2. terminálját minden hengeren, ahol gyújtáskimaradást észlelt.
Fogassák meg a motort.
Kigyullad a tesztlámpa?
-
Folytassák a 17. lépéssel
Folytassák a 19. lépéssel
16
Cserélje ki a hibás üzemanyag-befecskendezőket.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
17
Ellenőrizze az érintett üzemanyag-befecskendező vezérlőáramkört az 59., 89., 90. és 60. terminálokon nyitott, rövidre zárt, vagy feszültségre rövidre zárt állapot szempontjából.
Találtak egy problémát?
-
Folytassák a 18. lépéssel
Folytassák a 24. lépéssel
18
Javítsa ki a nyitott vagy rövidre zárt üzemanyag-befecskendező vezérlőáramkört.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
19
Javítsa ki a nyitott gyújtás-tápláló áramkört az üzemanyag-befecskendező kábelkötegének csatlakozója és az üzemanyag-befecskendező csatlakozója között.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
20
Mérje le az ellenállást azon a gyújtógyertya-kábelen, ahol a szikra-tesztelő nem mutatott szikrát.
A gyújtógyertya kábelének ellenállása kevesebb, mint a megadott érték?
30000Ω
Folytassák a 21. lépéssel
Folytassák a 25. lépéssel
21
Ellenőrizze a motor-szabályozó modul (ECM) csatlakozóit és csatlakozásait.
A csatlakozások rendben vannak?
-
Folytassák a 22. lépéssel
Folytassák a 23. lépéssel
22
Ellenőrizze az érintett hengerek gyújtás-szabályozó áramköreit, hogy nem nyitottak vagy rövidre zártak-e és szükség szerint javítsa ki azokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 26. lépéssel
23
Javítsa ki a csatlakozókat vagy csatlakozásokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
24
Kapcsolják KI a gyújtást.
Cseréljék ki az ECM-et (motor-szabályozó modul).
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
25
Cserélje ki a gyújtógyertya-kábelt.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
26
Cserélje ki a hibás gyújtótekercset.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 24. lépéssel
27
A kiolvasó műszer (Scan Tool) alkalmazásával töröljék ki a hibakódokat.
Indítsák el a motort és hagyják alapjáratban járni a szokványos üzemi hőmérsékleten.
Üzemeltessék a gépjárművet olyan feltételek mellett, hogy eltárolásra kerüljön ez a hibakód, amint az a megfelelő szövegben leírásra kerül.
Kijelzi a kiolvasó műszer (Scan Tool), hogy ez a diagnosztika befejeződött és sikeres volt?
-
Folytassák a 28. lépéssel
Folytassák a 2. lépéssel
28
Ellenőrizzék, nem kerültek-e tárolásra további hibakódok.
Vannak olyan hibakódok kijelezve, amelyek még nem voltak diagnosztizálva?
-
Folytatás
Alkalmazandó DTC
táblázat
Rendszer OK
|
|