bzsazsa Creative Commons License 2007.02.12 0 0 5292
 

Diagnosztikai hibakód (DTC) P0300

Több hengernél gyújtáskimaradás (katalizátor károsodás)

Rendszerleírás

A motor-szabályozó modul (ECM) figyeli a főtengely és a bütyköstengely helyzetét annak megállapítására, hogy a motorban nincs-e gyújtáskimaradás. Az ECM figyeli, hogy nincs-e gyors esés a főtengely sebességében. Ezt a tesztet 200 motorfordulatonkénti tömbökben végzi a rendszer. Néhány tesztre szükség lehet egy diagnosztikai hibakód (DTC) és a hibajelző lámpa (MIL) eltárolására. Néhány gyújtáskimaradás esetén a MIL villogni kezd, ami azt jelzi, hogy a katalizátor esetleg megsérült.

A hibakód eltárolásának feltételei

ˇ        A motor fordulatszáma kevesebb, mint 4500 ford/perc.

ˇ        Az üzemanyag-tartály szintje több mint 20%.

ˇ        Nincs visszarúgás-korrekció.

ˇ        Nincs rossz-út észlelés.

ˇ        Nincs főtengely-rezgés érzékelés.

ˇ        A P0107, P0108, P0122, P0123, P0341, P0342, P0336 és a P0337 DTC-k nincsenek beállítva.

Intézkedések a hibakód eltárolása után

ˇ        A hibajelző lámpa (MIL) villog.

ˇ        Az ECM feljegyzi a diagnosztikai hiba fellépésekor fennálló működési állapotokat. Ez az információ a Freeze Frame [Kimerevítés] és a Failure Records [Meghibásodási lista) pufferekben kerül eltárolásra.

ˇ        Egy előzmény hibakód is eltárolásra kerül.

A MIL/hibakód törlésének feltételei

ˇ        A előzmény hibakód automatikusan kitörlésre kerül, ha 40 közvetlenül egymás után következő felmelegedési ciklusban nem lép fel hiba.

ˇ        A hibakódokat (DTC-ket) a kiolvasó műszer (Scan Tool) alkalmazásával lehet kitörölni.

ˇ        Az ECM akkumulátor-ellátásának megszakítása 10 másodpercre.

Diagnosztikai segédeszközök

Egy időszakos hibát okozhat egy hibás mágneses kerék. Távolítsa el a CKP-érzékelőt és vizsgálja meg a mágneses kereket az érzékelő szerelőnyílásán keresztül. Ellenőrizze a kerék porozitását és állapotát. Ha a DTC időszakos, lásd "Tüneti diagnózis" e fejezetben.

DTC P0300 - Több hengernél gyújtáskimaradás (katalizátor károsodás)

Lépés

Tevékenység

Érték(ek)

Igen

Nem

1

Hajtsanak végre egy Euro fedélzeti diagnosztikai (EOBD (európai fedélzeti számítógép-rendszer)) rendszerellenőrzést.

Végrehajtották az ellenőrzést?

-

Folytassák a 2. lépéssel

Folytatás

"Fedélzeti diagnosztikai rendszerellenőrzés"

2

Csatlakoztassák a kiolvasó műszert (Scan Tool) az adatátviteli vezeték csatlakozójához (DLC).

KI-kapcsolt motor mellett kapcsolják BE a gyújtáskapcsolót.

Kérje le a diagnosztikai hibakódokat (DTC).

Beállítódtak a P0261, P0262, P0264, P0265, P0267, P0268, P0270, P0271 DTC-k?

-

Folytatás

Alkalmazandó DTC

táblázat

Folytassák a 3. lépéssel

3

Hajtson végre egy vizuális/fizikai ellenőrzést.

Szükség szerint végezzen javításokat.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

Folytassák a 4. lépéssel

4

Hagyja a motort alapjáraton járni.

A Gyújtáskimaradás Áram-számlálói növekedést mutatnak?

-

Folytassák a 5. lépéssel

Folytassák a 6. lépéssel

5

Az összes számláló egyenlő értéken áll (egymás százalékos arányában)?

-

Folytassák a 7. lépéssel

Folytassák a 11. lépéssel

6

KI-kapcsolt motor mellett kapcsolják BE a gyújtáskapcsolót.

Vizsgálja át a kimerevítés adatait és figyelje meg a paramétereket.

A járművet működtesse a kimerevítési feltételek és a DTC beállításának feltételei között.

A Gyújtáskimaradás Áram-számlálói növekedést mutatnak?

-

Folytassák a 5. lépéssel

Folytatás

"Diagnosztikai segédeszközök"

7

Kapcsolja le a motort.

Csatlakoztasson egy üzamanyagnyomás-mérőt a tüzelőanyag-elosztóvezetékre.

Jegyezze fel az üzemanyagnyomást a motor működése közben.

Az üzemanyag-nyomás a megadott értéken belül van?

284-325 kPa

(41-47 psi)

Folytassák a 8. lépéssel

Folytatás

"Tüzelőanyag-ellátó rendszer diagnosztika"

8

Ellenőrizzék, nincs-e elszennyeződve a tüzelőanyag.

Az üzemanyag rendben van?

-

Folytassák a 9. lépéssel

Folytassák a 10. lépéssel

9

Ellenőrizze a motor alapvető problémáit és szükség szerint javítsa ki azokat.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

-

10

Cseréljük le a szennyezett tüzelőanyagot.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

-

11

Kapcsolja le a motort.

Húzzuk le a tüzelőanyag-befecskendező szelep kábelkötegének csatlakozóját.

Telepítsen egy szikra-tesztelőt az 1# henger gyújtógyertya-kábelére.

Forgassa meg a motort és ellenőrizze, hogy van-e szikra.

Ismételje meg az eljárást a 2#, 3# és 4# hengeren.

Mind a négy gyújtógyertya-kábelen van szikra?

-

Folytassák a 12. lépéssel

Folytassák a 20. lépéssel

12

Ha szükséges, cserélje le a hibás gyújtógyertyákat.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

Folytassák a 13. lépéssel

13

Kapcsolja le a motort.

Kapcsolja szét az üzemanyag-befecskendező csatlakozókat a befecskendező szelepekről.

Telepítsen egy befecskendezés tesztelőfényt a befecskendező kábelkötegének csatlakozójára azon a hengeren, ahol gyújtáskimaradást észlelt.

Forgassa meg a motort és figyelje meg a tesztelőfényt.

A befecskendezés tesztelőfény villog?

-

Folytassák a 14. lépéssel

Folytassák a 15. lépéssel

14

Hajtsa végre a tüzelőanyag befecskendezőszelep egyenletességi vizsgálatot.

Az üzemanyag-befecskendezők rendben vannak?

-

Folytassák a 9. lépéssel

Folytassák a 16. lépéssel

15

Kapcsolja szét a befecskendezés tesztelőfényt.

A földeléshez csatlakoztatott tesztfénnyel, próbálja ki a gyújtás-tápláló kábeköteg csatlakozójának 2. terminálját minden hengeren, ahol gyújtáskimaradást észlelt.

Fogassák meg a motort.

Kigyullad a tesztlámpa?

-

Folytassák a 17. lépéssel

Folytassák a 19. lépéssel

16

Cserélje ki a hibás üzemanyag-befecskendezőket.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

-

17

Ellenőrizze az érintett üzemanyag-befecskendező vezérlőáramkört az 59., 89., 90. és 60. terminálokon nyitott, rövidre zárt, vagy feszültségre rövidre zárt állapot szempontjából.

Találtak egy problémát?

-

Folytassák a 18. lépéssel

Folytassák a 24. lépéssel

18

Javítsa ki a nyitott vagy rövidre zárt üzemanyag-befecskendező vezérlőáramkört.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

-

19

Javítsa ki a nyitott gyújtás-tápláló áramkört az üzemanyag-befecskendező kábelkötegének csatlakozója és az üzemanyag-befecskendező csatlakozója között.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

-

20

Mérje le az ellenállást azon a gyújtógyertya-kábelen, ahol a szikra-tesztelő nem mutatott szikrát.

A gyújtógyertya kábelének ellenállása kevesebb, mint a megadott érték?

30000Ω

Folytassák a 21. lépéssel

Folytassák a 25. lépéssel

21

Ellenőrizze a motor-szabályozó modul (ECM) csatlakozóit és csatlakozásait.

A csatlakozások rendben vannak?

-

Folytassák a 22. lépéssel

Folytassák a 23. lépéssel

22

Ellenőrizze az érintett hengerek gyújtás-szabályozó áramköreit, hogy nem nyitottak vagy rövidre zártak-e és szükség szerint javítsa ki azokat.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

Folytassák a 26. lépéssel

23

Javítsa ki a csatlakozókat vagy csatlakozásokat.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

-

24

Kapcsolják KI a gyújtást.

Cseréljék ki az ECM-et (motor-szabályozó modul).

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

-

25

Cserélje ki a gyújtógyertya-kábelt.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

-

26

Cserélje ki a hibás gyújtótekercset.

Javítás befejeződött?

-

Folytassák a 27. lépéssel

Folytassák a 24. lépéssel

27

A kiolvasó műszer (Scan Tool) alkalmazásával töröljék ki a hibakódokat.

Indítsák el a motort és hagyják alapjáratban járni a szokványos üzemi hőmérsékleten.

Üzemeltessék a gépjárművet olyan feltételek mellett, hogy eltárolásra kerüljön ez a hibakód, amint az a megfelelő szövegben leírásra kerül.

Kijelzi a kiolvasó műszer (Scan Tool), hogy ez a diagnosztika befejeződött és sikeres volt?

-

Folytassák a 28. lépéssel

Folytassák a 2. lépéssel

28

Ellenőrizzék, nem kerültek-e tárolásra további hibakódok.

Vannak olyan hibakódok kijelezve, amelyek még nem voltak diagnosztizálva?

-

Folytatás

Alkalmazandó DTC

táblázat

Rendszer OK