A 14-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:
1910.
A 14-es villamosok Orcy tér és Eskü (Március 15-e) tér között közlekedtek.
1910-es évek első felében
A 14-es villamosok útvonalát meghosszabbították Rácz fürdőig.
1920-as években
A 14-es villamosok már Orczy tér - Baross utca - Erzsébet híd - Déli pályaudvar - Új Szent János Kórház útvonalon közlekedtek.
1930-as években
A 14A jelzésű villamosok Új Szent János Kórház és Apponyi tér (Ferenciek tere) között közlekedtek.
1944.09.26.
A 14-es és a 14A jelzésű villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.
1955.10.16.
A 14-es villamosok ezúttal Marx (Nyugati) tér - Váci út - Lehel utca - MÁV, Landler Jenő Járműjavító Üzem útvonalon közlekedtek.
1961.
A 14A jelzésű villamosok Marx tér és Angyalföld, Forgalmi telep között közlekedtek.
1967.
A 14A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1975.09.01.
A 14-es villamosok Marx térről csak Pozsonyi utcáig (Angyalföld, Forgalmi telepig) közlekedtek.
/A kieső szakaszon továbbiakban 20Y jelzésű autóbusz közlekedett./
1981.04.01.
A 14-es villamosok Élmunkás (Lehel) tér és Újpest, István tér között közlekedtek.
1986.12.15.
A 14-es villamosok - a káposztásmegyeri lakótelepiek utaskiszolgálása miatt - Lehel tér és Káposztásmegyer, Szilas-patak között közlekedtek.
1997.09.30.
A 14É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/Az éjszakai villamosjárat üzembehelyezése ismeretlen. A járatot az azonos jelzésű éjszakai autóbuszjárat vette át./
1998.07.31.
A 14-es villamosok immár Külső Megyeri útig közlekedtek.
---
Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!
Köszönöm!
**BPO-700**