Pöc-röf Creative Commons License 2007.02.11 0 0 3015

Szia!

Olyan meleg volt, hogy leszerelted a plexit? :-)

Én is mentem ma pár órát terepen is. A Hajdúböszörmény melletti zártkertek és tanyák is pontosan így néznek ki...

 

Nem tudom, Ti hogy szoktátok volt, de én betartottam a gépkönyv előírását és nem pörgettem sokkal feljebb 4000/percnél az első szervíz (nálam 1170 km) előtt. Aztán csak kíváncsiságból megpróbáltam leszabályozásig húzatni különböző fokozatokban és úgy gondoltam, hogy a normál közlekedésben nem is lesz arra szükség, hogy 4000 fölött használjam. Azóta persze már hozzászoktam a jóhoz és ma vettem észre, hogy ha sietek, már 6000-nél váltok. Ma reggel, amikor még elég hideg volt, be is szitált a hátsó kerék néhányszor előzés közben, de szinte le sem kellet venni a gázt, magától helyreállt.

(USA honlapokon olvastam olyat, hogy az új BMW motorokat pörgették rendszeresen max. fordulatig és a bejáratás után jobb volt a sűrítési végnyomás  hengerekben, mint a gyári előírás szerint bejáratott gépeknél. Én nem hiszek nekik.)

A gumi témához csak annyit tennék hozzá, hogy úgy érzem, sokan misztikus erőt tulajdonítanak a gumiknak, pedig nincs túl nagy különbség.

Egy extrém példa:

eddig a legjobban egy kb. 1960-as évek eleji Balloon Emerge gunival szerelt 125-ös Csepel motoromat tudtam dönteni (2.75*19) szinte hihetetlen mértékben, igaz, a motor csak kb. 75 kg dupla bölcsővázzal.

(Ezzel a véleménnyel biztosan sokan szambe fognak helyezkedni!)

Üdv mindenkinek és holnapra is száraz időt!

Cs.

Előzmény: cselle (3008)