_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3204

Szerintem is sok fantázia és főleg forgalom lenne az M8-M4 tengelyben. Arról nem is beszélve, hogy egy jó adag kamion-forgalmat elvonna az M0-tól.
A dunaújvárosi híd túloldalán is csak 2x1 sávos utak vannak Szolnokig betervezve a KözOP-ban.
Szerintem azért van ez így, mert a 8-as és a 4-es út jelenlegi és jövőben kiépítettsége mellett még nem számítanak akkora forgalomra és persze pénz sincs, meg ott van a "párhuzamos" M7/M1-M0-M5 autópálya is, amihez képest közel olyan jót kellene nyújtani ennek a nyomvonalnak. A párhuzamos vonalon pedig egyelőre csak az M0 a kritikus szakasz, ráadásul azt is megoldják 3-4 éven belül.

Ha átgondoltabban fejlesztenek és az M8-M4-re jutott volna temérdek pénz, ami sosincs, akkor még egy darabig nem lett volna szükség az M0 déli szektor szélesítésére. kb. mostanáig :)

 

Ja még valami, az M8 nem Székesfehérvár fele menne, hanem Lepsénynél keresztezné az M7-et és a most épülő 71-es út kenesei elkerülőjében folytatódna és menne tovább Veszprémig. Csak ideiglenesen fejlesztgetnek Fehérvár felé, mert Fehérvártól Veszprémig már 2x2 sáv van Várpalota kivételével (ott is lesz 2x2 sávos elkerülő pár éven belül). Dunaújváros és Szfv. között pedig úgyis meg kell erősíteni a 62-es utat 11,5 tonnára.

Előzmény: Rooger Preed (3199)