_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3185

Azt írják, hogy az EUs támogatás 284M euro (kb. 77Mrd huf)
valamint azt is írják, hogy "85%-os vissza nem térítendő támogatás"

Ez mit jelent?
- azt, hogy a 15%-ot (a 284M 15%-át) vissza kell fizetni?
- vagy azt, hogy a teljes költség 284M/0,85 = 334M euro? (és ennek a 85%-a a 284)

 

Nincs olyan, hogy az EU a vissza nem térítendő támogatáson kívül még kölcsön is ad ugyanarra a dologra.
A 15% az az önrész, amit a Magyar Állam áll. Tehát a 334M euro-t kell kihozni valahogy. tehát az utóbbi esetről van szó.

 

így már mindjárt más a leányzó fekvése... de akkor hol van a többi 34mrd??? (77-43)

és a hivatkozott cikkben írják, hogy "További mintegy 30 milliárd forint az M31-esre."
http://index.hu/gazdasag/magyar/sztr070206/
Ha azt írják, hogy van még 30 milliárd az M31-re, akkor megvan a hiányzó rész is.

A M31-esre szánt támogatás csak akkor úszik el, ha 2008.12.31-ig nem épül meg az út, mivel az utoljára 2006-ban leköthető pénzt a lekötés évét követő második év végéig lehet lehívni a kész munka után. de ahogy elnézem, ez is egyre inkább reménytelen...

2007-2013 kzött már új EU-s költségvetési ciklus van új operatív programokkal, mint pl. a KözOP. Ide ezek az utak kerültek be: http://www.gkm.gov.hu/data/584555/aktualis_kozop.pdf
Ez azért megérne egy vitát. Itt a teljes anyag is: http://www.nfu.gov.hu/index.nfh?r=&v=&l=&d=&mf=&p=-letoltes_kozop_070111_en_rev1.pdf

 

M31 nincs benne az új listán, tehát annak a régi 2006-ig tartó OP keretében meg kell valósulnia 2008 végéig az M0 keleti szektor támogatásából.
A 2007-2013 közötti Közlekedési Operatív Programból  (KözOP) nem fog mind megvalósulni 2015-ig sem, mert több projektet kellett beletenni, mint amennyi támogatást kapnánk, azért mert ha az EU nem fogad el belőle néhányat, akkor a helyére újak jöjjenek.
Itt vannak térképen is: http://www.gkm.gov.hu/data/584556/terkep_koz.jpg

 

 

A teljes sor így néz ki:

EU Kohéziós Alap

projekt száma: 2004/HU/16/C/PT/002
projekt megnevezése: M0 Keleti szektor I. fázis
teljes elszámolható költség: 87,072 milliárd Ft
ebből EU-támogatás: 74,011 milliárd Ft (284,6 M euró)

 

Az M0 4-es út M5 közötti 2005 végén átadott szakasza is keleti szektornak minősül hivatalosan, az nincs benne, mert túl korán kezdték építeni (miért is...), ezért nem is kaphatott támogatást. Utánanéztem, hogy a támogatott projektnél a "keleti szektor" az M3 és 4-es út közötti szakaszt jelenti. A vártnál olcsóbb ajánlatok után kezdtek el az M31-ről alkudozni az EU-val, hogy ebből a ekeretből épüljön meg, mivel az is az M0 keleti szektornak tekinthető tulajdonképpen.

 

Szóval 74 milliárdból elment 43,3, maradt 30 (pontosabban 30,7), stimmel a dolog, jól írtad.

Az nem stimmel csak, hogy még ha az M31 meg is épülne időben, akkor is elveszik a pénz egy része, mivel 12 km autópályára várhatóan 30 milliárdnál sokkal jobb ajánlatok is lesznek.

 

KözOP-ban 2007-2013 között kisebb szakaszonként szerepelnek az új utak.

 

Előzmény: Törölt nick (3176)