szan49 Creative Commons License 2007.02.02 0 0 70

Örülök a pozitív tapasztalataidnak. 34 éve tanítok, ebből kb. 20 éve az ÉKP program alapján. Ha felkészült, jó pedagógusok tanítják, az alapvető különbségek a hagyományosnak nevezett módszerhez képest a következők:

- Egyéni haladási ütemben , csoportbontásban dolgoznak a kicsik. A csoportok nem megkövesedett valamik, átjárhatóak, s nem skatulyáznak be senkit, csak lehetőséget adnak a lassabban haladóknak. (Régi tanítványom az alsó tagozat idején a leggyengébbek között szerepelt, felsőre stabil jó eredményt hozott, s idén befejezte az egyetemet.)

- A tankönyv feladatai és úgy általában a taneszközök nem a célt, hanem az eszközt jelentik a tudás megszerzéséhez.

- Olvasás tanítása: talán már nincs is olyan zsolnays iskola, amelyik a szóképes módszerrel tanítana olvasni. A szóképes előprogramot gyakorlásra használjuk fel. A szótagolás semmivel sem gyengébb nálunk, mint a hagyományos eszközökkel dolgozó csoportokban.

- Nagyon jó eredményt érünk el a szövegértés területén, ami igen fontos dolog, hisz alapja az önálló tanulásnak. (Nem véletlen, hogy az új magyar írásbeli érettségi beugró feladata a szövegértés) Az ÉKP-ban eszméletlen mennyiségű és témájú szöveg között válogathatunk.

- Ami gyengébb, mint a többi programnál, az a szépírás. A helyesírásuk viszont jobb.

- Nyelvtani ismeretek maximalizáltnak tűnnek, pedig nem azok. Az alkalmazás szintjén ismerkednek meg pl. a szószerkezetekkel, s szabályt a jó pedagógus nem tanít. (Hagyományos rendszerű oktatásban fordult elő a következő, 2. osztályban bevésendő szabály: A tővégi mássalhangzóhoz hasonul a toldalék mássalhangzója. Ez igaz, csak épp egy szó mögött sem volt a kicsinek jelentésmező.)

Ha érdekel benneteket, szívesen folytatom.

Előzmény: nita8612 (66)