lcoder Creative Commons License 2007.01.31 0 0 13913
Nos, itt is az a gond hogy a jelenlegi állapotból akartok kiindulni. Bár, ami azt illeti ez még a jelenlegi állapotra sem teljesen igaz. A kertvárosi berendezkedés annyira nem gáz: olyan 20-30 kilométeres körzetből így is össze lehet szedni annyi embert ami egy gyár működtetéséhez elég (különösen mivel a mai gyárakhoz már nem kell sok ezer ember). Napi 40-60 kilométert pedig egy ma létező technológia alapján épített akkumlátoros könnyűszerkezetes kisautó is játszva meg tud tenni, különösen ha a tetején is van napelem és akkor is tud tölteni amikor a gazdája épp dolgozik a gyárban.

A gond inkább a bevásárlóközpontok árufeltöltésére használt járművekkel lesz, addigra vagy fejlődik annyit az akkumlátor/kondenzátor technológia hogy azok is mehetnek elektromosan (szvsz ez a valószínűbb forgatókönyv) vagy mennek biodízellel.

A globális gazdaság már sokkal nagyobb szívás ez az amcsiknak (és nekünk is). Az hogy mindent a kics kínaiak gyártanak hosszú távon valóban probléma lesz a számunkra. De ennek nem sok köze van a Peak Oilhoz, max. annyiban hogy ekkor legalább valami halvány esély van hogy a termelés egy kis részét vissza lehet vinni a fejlett országokba. Túl sokat persze nem: a szállítás ugyan drágul kissé, de alapjában véve nem nagyon: hajók továbbra is mennek, legfeljebb nem dízelolajjal hanem atommal vagy vitorlával vagy napenergiával vagy ezek kombinációjával. A vitorla már ezer éve is működött, a mai változata annyiban térhet el hogy immár nem matrózok húzzák a kötelet hanem számítógép vezérelte villanymotorok, atommal jelenleg is működik pár hajó (itt kifejezetten nagy méretű hajókra gondolok amikre sok-sok árut be lehet pakolni), de létezik napenergiával működő hajó is, ezt is lehetn csinálni jóval nagyobban is a jelenleginél (ma yacht méretű ha jól tudom a kísérleti modell).
Előzmény: nájckingdom (13878)