advocatusdiaboli Creative Commons License 2007.01.30 0 0 13842

 A vasút más, valóban jó alternatíva. És simán mehet villannyal,amit akármiből is lehet csinálni.

 A hajóval az a baj, hogy rossz a fajlagos tömegarány. Egy nagy hajó több tízezer tonnás tömeg mellett szállít 2-3000 utast (ha nem állatkínzást akarunk, mert akkor elvihet tízezret is, de még így is minimum két-három tonna/utas utazik). Ennyi utast elvisz tizedekkora tömegű repülőgép. Minimum hússzor gyorsabban.

 Energiamérleg szempontjából mondjuk egy gyors járású rotorvitorlás jöhet szóba. Vagy atommeghajtású hajó. Olaj-szén nem.

 A léghajóval hasonló a gond. Azt mondod, van ott elég hely: nincs. Vagy ha van, annak is jókora tömege van, amihez a léghajó méretét kell utánaigazítani, és minden mérethez tartozik egy teljesítmény, ami alatt sem haladni, sem irányítani már nem lehet a léghajót. Olyan szeles időben, amiben ma gond és korlátozás nélkül működik egy repülőtér a Hindenburg már nem tudott volna kikötni.

 A teherszállításban lehet jó ötlet. De majd kiderül.

 

 Egyvalamiben szerintem nem csak mi itt, de a legtöbb elemző is egyetért: ma a távolsági áruszállítás-kereskedelem és személyszállítás elsöprő hányada voltaképpen egyszerű pazarlás. Ez a rész el fog halni.

 Vagy sem, ha találunk más olcsó energiaforrást. Előbb-utóbb biztosan találunk, az átmeneti időszak visszaesést fog hozni.

 

Előzmény: rev251 (13841)