advocatusdiaboli Creative Commons License 2007.01.30 0 0 13837

 Beválni bevált, de a korabeli technológia mellett a frász lelte ki tőle az összes érdekeltet. Egy esetleges baleset kész Csernobil lett volna.

 Ma ennél sokkal jobbat is tudnánk, jóval biztonságosabbat. De szerintem ez még így is több, mint kérdőjeles. Ilyesmihez akkor fog nyúlni a világ, ha fizikálisan nem lesz más lehetőség, márpedig lesz. Akkor inkább metanolt-olajat készítünk atomerővel nyert hidrogénből - az biztonságos.

 De ahogy írtam, óriási mozgástér van a fogyasztás csökkentésében. Stirling motorokkal forgatott jó légcsavarokkal a sebesség terén tett nem is szörnyű engedménnyel a fogyasztás akár a mostani negyedére is lenyomható. Ráadásul öngerjesztő a folyamat, mert mondjuk egy London-Sidney útvonalon egy 747-es felszállótömegének nagyjából a fele az üzemanyag! És az üzemanyag kb: 40%-át tulajdonképpen az üzemanyag szállítására használja el a gép. Van itt mozgástér, amint mernek lépni. Ma megköti a repülőgéptervezők kezét, hogy a légitársaságok nem hajlandóak ránézni sem olyan hosszú távú nagygépre, amely nem képes 1M közeli utazósebességre. Ha majd muszáj lesz, hát beletörődnek a 650-700km/h-be is. Azért az sem gyalogtempó.

 

Előzmény: rev251 (13834)